[Talk-cz] Označení rychlostních silnic

MP singularita na gmail.com
Neděle Únor 27 22:06:58 UTC 2011

 On Sat, 26 Feb 2011 07:59:07 +0100, Jakub Sykora wrote:
> Ciste z toho duvodu, ze ceska legislativa odlisuje dalnici a silnici
> pro motorova vozidla. Myslim, ze to sice poskozuje CR ve smyslu
> investic a uz se i nekolikrat resilo, ze by se rozdil mezi dalnici a
> rychlostni silnici uplne zrusil.
>
> Nicmene ten rozdil tu porad bude existovat - soubezne s dalnici musi
> vest silnice prvni tridy jako alternativa pro vozidla, ktera z tech.
> duvodu na dalnici jet nemohou. U rychlostni silnice tato podminka
> neni
> splnena a dost casto to byva jediny rozdil mezi dalnici a rychlostni
> silnici.

 Kdyz jsem se ptal v autoskole, tak mi bylo receno, ze "jediny" rozdil
 je v tom, ze na dalnici nesmi byt urovnove krizeni (tedy klasicka
 krizovatka treba se semaforem), tam smi byt pouze mimourovnove (nadjezd,
 podjezd ...). Kdezto na silnici pro motorova vozidla to byt muze (i kdyz
 vetsinou spis nebyva). V praxi byva rozdil i v parametrech jako polomer
 oblouku atd...

 Martin