[Talk-cz] footway=sidewalk

Marek Prokop marek na sovavsiti.cz
Úterý Červen 7 09:54:06 UTC 2011

Před časem jsem mapoval nějaké turistické stezky v Ústí nad Labem,
chodníky v tom místě už zakreslené byly a přišly mi velmi přínosné.
Bez nich by ta turistické cesta vedla úplně zmateně.

Je to ale asi případ od případu -- pokud chodník přesně kopíruje ulici
a je těsně u ní, zakreslený být asi nemusí. Pokud ji přesně
nekopíruje, někde je u ní, někde se na chvíli vzdálí, někde na něj
(ale ne na ulici) navazuje jiná cesta pro pěší atd., pak se to hodí.

Jinak když to beru čistě z pohledu turisty, který nerad chodí po
silnici, ocením, když z mapy vyčtu, že podél silnice jde cesta pro
pěší. To se ale týká spíše silnic na venkově než ve městě, kde
chodníky automaticky očekávám. Na druhou stranu by mohl mít smysl
vyznačovat ve městech ulice/silnice nevhodné pro pěší (v Praze třeba
magistrála od Pankráce směrem na jih). Teď třeba z tohoto místa:

http://www.openstreetmap.org/?lat=50.05561&lon=14.43723&zoom=17&layers=M

vůbec nejde poznat, kam až jde podél magistrály jít a odkud už ne.

Zdraví,

Marek