[Talk-cz] Mlýnský náhon není potok ...

Karel Volný kavol na seznam.cz
Středa Červen 15 07:37:54 UTC 2011

Dne Ne 12. června 2011 Michal Grézl napsal(a):

> Ze by tomu nekdo rikal nahon sem neslysel, opravdu je to mlynsky
> potok. A opravdu ho kus mizi v morave, jak to je doopravdy netusim,
> taky se tomu rika mala voda, coz muze byt to same, ale taky nemusi.

kontrolní dotaz, co znamená "kus mizí v Moravě", bavíme se vůbec o tomtéž,
když "což může být to samé, ale taky nemusí"?

já se ptám na náhon, který odbočuje z Moravy vpravo nad jezem na ř. km 251,1 u
obce Hynkov a vrací se do Moravy na ř. km 233,1 v Olomouci

z něj samého odbočuje několik dalších koryt a kříží se s několika potoky

viz na konci stránky zde: http://www.kilometraze.cz/kilometraz/morava.htm

> V Olomouci je to s nazvy rek na stiru, tece tam napr. reka Bystrice,
> ktere ovsem uplne vsichni rikaji Bystricka, a dokone tak pojmenovali i
> zastavku kousek od ni.

tož zdrobňování, to je bohužel všude :-(

nějaký dobrovolník, co by si šel sednout na lavičku v Bezručových sadech a
ptal se kolemjdoucích, jak se podle nich jmenuje ta stoka, co tamtudy protéká?

K.