[Talk-cz] Oauth strasi?

MP singularita na gmail.com
Úterý Červen 21 18:39:32 UTC 2011

> S novou licencí jsem souhlasil. Souhlasil jsem s tím, aby mé
> příspěvky
> byly public domain. Ale hrubě nesouhlasím s tím, aby se mé příspěvky
> mazaly z jakéhokoliv vnitřně politického důvodu.

 Tak to jsme na tom stejně.

> Pokud to provedou, projektu OpenStreetMap předpovídám budoucnost
> XFree86. Ten projekt také dodnes existuje a vydává své verze, ale
> téměř
> všichni uživatelé utekli po vnucené změně licence k forku - k Xorg.

 Rozdíl je v tom, že kód mezi projektem a forkem projektu lze poměrně
 dobře přenášet, jsou na to nástroje typu diff, patch a postupy na řešení
 konfliktů, pokud se patch nedá jednoduše aplikovat. Pro mapová data v
 OSM na tak dobré úrovni nástroje nejsou (hlavně na to řešení konfliktů),
 takže to je o dost složitější. Importy by mohly projít jak do forku, tak
 do OSM (napíše se skript a jen se pustí dvakrát), ale tím to asi tak
 hasne, většina lidí se asi rozhodne pro fork nebo hlavní projekt a to
 druhé bude ignorovat.

 Fork ale (minimálně ze začátku) asi na tom bude hůře co se serverové
 kapacity týče, takže je možné že místo jedné fungující opensource mapy
 tu budou dvě nepoužitelné (jedna kde je "náhodně" vyrvána čtvrtina dat a
 druhá kde servery budou pomalé a přetížené)

 Nejlepší by bylo, kdyby si to Odbl rozmysleli :)

 Martin