[Talk-cz] footway=sidewalk

Mike mike na mikecrash.com
Pátek Červen 24 15:51:08 UTC 2011

On 24.6.2011 0:47, jzvc wrote:
> Pokud vim, tak to co je znaceno jako "ulice", tam se defaultne
> predpoklada chodnik z obou stran. Pokud tam neni, nemelo by to byt
> znaceno jako ulice (ani ve meste, ani ve vsi). Jinak chodniky vytahuju
> extra v pripadech, ze nejsou primo soucasti ulice, ale osobne me taky uz
> nekolikrat napadlo, ze by mozne nebylo od veci to resit podobne jako
> reky - maji svoji osu + "brehy", ktere by mohli byt dvojiho typu - jeden
> by oznacoval okraj vozovky, druhy okraj pripadneho chodniku. Tim by se
> zaroven poresila ruzna sirka pro reneder.

Tak od toho je v podstatě area=yes, ale používat to má smysl jen na
nějakých náměstích nebo větších plochách, značit nějak extra okraj
silnice by už asi bylo moc. Obzvlášť při přesnosti map, kde metr nehraje
žádnou roli.

Nevím jak vyřešíte ty chodníky, ale já jako chodec nebo cyklista se
chovám podle hesla "kde není zeď, tam se nechá jít", takže kromě silnic
typu motorway, trunk se nechá jít skoro všude. A chodci je v podstatě
jedno, po které straně je chodník. Spíš je důležitý tag, jestli se tam
vůbec dá jít, tedy foot=no, ale to platí obecně i pro auta a náklaďáky.