[Talk-cz] "Infikovaná" data

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Středa Červen 29 14:41:01 UTC 2011

Tomáš Tichý píše v Út 28. 06. 2011 v 18:12 +0200:

> Zatím se to dá použít jako dobré vodítko pro budoucí potenciální
> problémy. Můžete si zkontrolovat oblast kde editujete

Už jsem si zkontroloval. V místech, kde edituji, bude mapa prakticky
prázdná:

- Centrum Prahy vytvořili lidé, kteří buď licenci odmítli, nebo kteří se
  již na OSM nepodílejí, takže neschválili novou licenci. Veškerá má
  práce na jednosměrkách a zákazech odbočení tedy zřejmě zmizí.

- Jindřichohradecko přijde o importy DIBAVOD a UHUL, což bude v kraji
  lesů a rybníků na mapě docela poznat.

Namátkou jsem si vybral pár míst, kde to neznám. Ani jednou se mi
nestalo, že by na náhodně zvoleném místě zůstala mapa kompletní.

> a případně místo aktualizace stávajících cest je smazat a nakreslit
> znovu.

Nechystám se jít přeměřovat polohu silnic do terénu. A znovu je
obtahovat podle stejné ortofotomapy jen proto, abych mohl kvůli licenci
smazat práci předchozího přispěvatele, mi připadne šílené. Vám ne?

> Zajímavé je, že "infikováno" je spousta importů - adresy, lesy,
> dibavod. Je to tím, že v rozporu s import guidelines byla data
> importována pod účty běžných uživatelů. Z těchto dat by se dalo v
> budoucnu hodně zachránit.

Anebo tím, že onen běžný uživatel odmítl licenci právě proto, že nemůže
provést přelicencování dat ke zdrojům, které použil.

> Stačilo by smazat ta, která od importu nikdo neměnil a naimportovat je
> znovu pod novým uživatelem vytvořeným speciálně za účelem importu
> daného datasetu.

A změna licence pak smaže data, která již někdo pracně ručně vylepšil.

> U dibavodu a adres to bude relativně snadno proveditelné, protože u
> objektů existuje jednoznačné id. U lesů bude problematické vyhnout se
> duplicitám.

> Navrhuji provést to co nejdříve minimálně u poměrně mladého importu
> dibavodu, protože to uchrání stávající uživatele od případné zbytečné
> práce.

On snad už někdo má od poskytovatele UHUL a DIBAVOD souhlas s novou
licencí?

> Nad lesy bude potřeba se ještě zamyslet, minimálně by se při reimportu
> mohla odstranit zbytečně hrubá generalizace.

Pěkně děkuji nad reimportem zhruba 15 let starých dat, která lidé na
mnoha místech mezitím ručně opravili na aktuální stav.

> Ostatní věci je možné nechat ještě uležet, doufejme že "červená
> primitiva" budou z dat postupně mizet.

Obávám se, že většina z nich zmizí najednou, až se Nadace rozhodne.

Pokud se tak stane, budu pokračovat v práci na forku, jehož provozovatel
si více váží práce svých přispěvatelů, a nemaže data z politických
důvodů. Nemám tedy k překreslování červených čar žádnou motivaci.

--
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx