[Talk-cz] pravopis

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Březen 11 12:38:42 UTC 2011

zdravím,

je tu takový drobný problémek - u KČT neumí pravopis a komolí spoustu názvů

a jaksi se mi vnitřně příčí, když znám správnou podobu, abych do mapy psal
chybnou, jenom proto, abychom byli konzistentní s databází KČT (a učil tak
další a další lidi špatný název místo správného)

ale na druhou stranu chápu, že mapa by měla zachycovat reálný stav, a když je
na rozcestníku napsáno například "Pod Templštýnem", tak bysme to měli mít v
mapě taky, přestože správně je Templštejn (a na jiných mapách je to tak
uvedeno) - člověk když to v reálu vidí, tak to pochopí, ale problém to může
být třeba při vyhledávání, nemluvě o zcela strojovém zpracování

problém by asi řešilo důsledné použití "name" pro správný název a
"official_name" pro nesprávný, ale někde formálně uváděný

čili pak už by to byla jen otázka přidat patřičnou podporu do stylů, aby se to
pěkně zobrazovalo - asi nelze čekat, že náhodný uživatel vyrenderované mapy
bude shánět zdrojová data, aby se podíval, jestli tam ještě nějaké jiné jméno
je, když to v mapě mu nesedí

takže pro co všechno by to chtělo pořešit?
- já jsem teď narazil na ty rozcestníky, viděl někdo něco jiného takového?

nějaké jiné návrhy než name/official_name?

K.