[Talk-cz] toky uvnitř ploch podruhé - riverbank

Karel Volný kavol na seznam.cz
Neděle Březen 27 12:51:37 UTC 2011

zdar,

Dne Čt 24. března 2011 jzvc napsal(a):

> IMO jenodznacne chyba renederu

jo, patrně šlo o tutéž chybu, už to nedělá, co je mezi riverbank, to je nyní
skryto

> - resit to, jak to vypada "kdyz je tam
> malo vody", tak by sme taky mohli resit, jak to vypada "kdyz je tam
> hodne vody" => trebas komplet Lovosice a okoli pekne zamodrit, v Praglu
> dat vodu az na spodek Vaclavaku …
>
> Pokud ma reka riverbank, tak se jedna o "normalni" stav a pak je vlastni
> cesta reky jen informace pro navigaci (a vetsinou vede prostredkem),
> pripadne pro nejaky automatizovany analizovani …

tady je ale otázka, co je "normální stav" ... celoroční průměr?

totiž, narozdíl od toho "zamodřit až k Václaváku", to letní sucho se koná
pravidelně a trvá tak 2-5 měsíců, jak kde, a naopak vyšší stav je třebas od
zimy do začátku léta po nějaké 2-4 měsíce ...

> Nejsem v principu proti tomu do mapy dat trebas hranice stolety vody,
> ale je proste blbost tohle renederovat na bezny mape. Tohle patri na
> overlay nebo specializovanou mapu.

tož na tom se shodnem, ale nějak nevím, jak na té běžné mapě postihnout to, že
jednou člověk může přijít k osm metrů široké řece, přes kterou se nedostane, a
jednou k osm metrů širokému korytu, kde teče snadno přebroditelný potůček -
přičemž oba popsané stavy nejsou vyjímky typu "stoletá voda", nýbrž rozdíly,
které nastávají několikrát do roka, ve speciálních případech třeba i
několikrát denně (když stav záleží, na jaký výkon zrovna jede elektrárna
apod.)

K.