[Talk-cz] Linky MHD

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Pondělí Květen 16 15:14:27 UTC 2011

Dne Mon, 16 May 2011 15:21:19 +0200 Mike <mike na mikecrash.com> napsal(a):

> [...]
> budkou, tak samotné linky se mění v podstatě každý rok, takže bych je
> tam nedával. Samozřejmě to neznamená, že si je tam někdo nemůže dát, ale
> taková informace bude za pár let bez nějaké časté kontroly nevěrohodná.
>
> Co se týče starých tras, tak asi nemá cenu je tam nechávat, Je to
> zbytečná informace, že tam kdysi dávno jezdil nějaký autobus, který teď
> jede jinudy.
>
> Ale tak je to s OSM - každý si tam může dát co chce a každý si pak může
> věřit čemu chce. Co se týče linek, tak asi málokdo (nikdo?) bude hledat

Sítě MHD jsou většinou dost stálé, probíhají většinou drobné úpravy jednou
za rok - už jenom kvůli lidem, kteří jsou na to zvyklí. Tak rozsáhlé
změny, jaké popisuje Honza jsou docela neobvyklé.
Naopak zmapování sítě může mít různé využití - vizualizace navigované
trasy, schéma linek

Mapovat má myslím cenu všechno, co bude nějak udržované a co se nemění tak
často aby se to u uživatelů bylo víc neaktuální než aktuální. Ve velkých
městech je pokrytí mapaři už většinou dobré, takže takový problém se
zanášením těch několika změn za rok nebude.

Staré samozřejmě nemá cenu nechávat.