[Talk-cz] administrativní hranice

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Pátek Říjen 7 08:32:27 UTC 2011

Mike napsal(a):
> [...]
>
> Podle mne jediné řešení je zavést speciální tag, který určí status
> obce. Jiné řešení není, protože pokud bude kreslit renderer velikost
> písma podle počtu obyvatel, tak by to musel být povinný tag, což asi
> nebude nikdy, protože ta informace nemusí být ani známá. Vždy se to
> bude dělat podle tagu place, který je podle zavedených zvyklostí podle
> velikosti nebo významnosti, což je rozumné. Lokální řešení jsou možná,
> ale trošku nesmyslná. Takže pokud bude renderer kreslit podle tagu
> place, tak jiná možnost jak do mapy dodat status města bez speciálního

Jasně, pro status obce (pokud ho tam budem chtít dostat) je jedinou
možností nový tag - a osobně si myslím, že by měl být na relaci obce.
Jméno tagu bych volil anglické (asi city_status), byť jeho hodnoty budou
česky. Podobně by možná bylo užitečné přidat na relaci i to, zda se
jedná o Obec s rozšířenou působností, nebo Obec s pověřeným obecním
úřadem, celkový počet obyvatel atd.

> Nechci Vám do toho moc vstupovat, ale jak to tak tady bývá, vždy tu
> vznikne dlouhá diskuze, kde se shrnou pro a proti a nic se většinou
> nevyřeší.

Ale mně předtím šlo spíše o sídla vyznačená pomocí nodů na území
jednotlivých obcí a jak k nim přřazovat hodnotu tagu place. Protože teď
má třeba zmiňovaná Přebuz place=town. Takže se zeptám jinak - má někdo
zásadní námitky proti hromadnému přetagování administrativních center
obcí s POÚ, na place=town/city; a těch zbylých na place=village?

Ad upload počtu obyvatel na nody: Moje představa je taková, že by tam
měl být počet obyvatel daného sídla, tj. v případě měst (rozuměj
"velkých" sídel) součet jednotlivých částí obce, kterými je tvořeno a na
nody s place=suburb bych to už nedával; v případě menších obcí přímo
údaj o počtu obyvatel dané části obce. Ve výsledku by měl součet hodnot
population z nodů dát hodnotu, která bude na relaci obce.

Petr Morávek aka Xificurk