[Talk-cz] Administrativni hranice z RUIAN

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Čtvrtek Srpen 30 10:12:14 UTC 2012

Mike wrote:
> Jenže ono to tak často je, že dům stojí na dvou katastrálních územích.

Jenže o tomhle případu jsem já vůbec nepsal. ;-)

Zopakuji, co jsem napsal už dříve:
JESTLIŽE vede hranice přesně se zdí domu, tak by zjednodušení mohlo
způsobit, že najednou bude roh domu na jedné straně a zbytek na druhé
straně hranice.
A přidám:
JESTLIŽE vede hranice skrz dům, tak by zjednodušení mohlo způsobit, že
najednou bude celý dům jen na jedné straně hranice.

To samé platí o tvé připomínce k plotu z druhého mailu:
JESTLIŽE plot vede po hranici, tak je spojení obou objektů naprosto v
pořádku a dává dodatečnou informaci.
JESTLIŽE vede plot vedle hranice, tak je spojení samozřejmě špatně.

Opravdu si myslím, že když už ta přesná data máme, tak bysme je neměli
zbytečně "znehodnocovat".

Ad zjednodušení geometrií:
Dělal jsem ještě nějaké testy na datech RUIANu a zdá se, že pokud
provedu zjednodušení (Douglas-Peucker) s přesností na 1cm (což je taky
zhruba přesnost s jakou jsou data v OSM uložena), tak počet nodů jde
dolu o zhruba 17%. To je myslím celkem slušná redukce bez výrazné ztráty
informace.
Jen pro úplnost: přesnost 0.1m dává redukci 22%, 1m potom 39%.

Zdraví,
Petr Morávek