[Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

jzvc jzvc na tpfree.net
Pondělí Leden 2 21:21:24 UTC 2012

Dne 2.1.2012 16:53, "Petr Morávek [Xificurk]" napsal(a):
> [...]
>
> 2) suburb
> Původně jsem navrhoval takto označit všechny části obce uvnitř sídla
> city/town/village.
> Není mi přesně jasné, pro co navrhuješ ty - jen čtvrti ve statutárních
> městech? Nebo všechny části obce uvnitř sídla town/city (k tomu se teď
> přikláním já)?
>
> 3) isolated_dwelling
> by měla být "samota" - problém je, že jestli se jedná o samotu nejde
> vykoukat jen z počtu obyvatel, možná by to šlo z počtu domů, ale to
> bysme museli přibrat ještě nějaký další rejstřík ČSÚ.
To by ti nepomohlo, jak poznas co je obytna budova a co budova
hosporarska? Muzes mit nekde hajovnu, ktera ma nejaky nazev a je to
presne to co je "samotou" mineno a muzes mit nekde uplne podobne statek
s 20ti budovama, a jednou/dvema obytnyma budovama ...

> [...]
> city/town/village/hamlet). Ale mnohem důležitější je, "jaký" údaj -
> protože aby to k něčemu bylo musí to být porovnatelná čísla. Podobně
> jako není možné vzít všechny části obce a prohlásit je za place=suburb,
> není možné slepě vzít údaj o počtu obyvatel a plácnout ho na
> odpovídající node. Můj návrh je:
> 1) jedná-li se o část obce: obyvatelstvo z COBE.
> 2) jedná-li se pouze o základní sídelní jednotku: obyvatelstvo ze ZSJ.
> 3) jedná-li se o administrativní centrum obce: obyvatelstvo z OBCE -
> součet obyvatelstva částí obce z kroku 1.

Kde sem doplnoval, pouzil sem toto
http://www.czso.cz/csu/2010edicniplan.nsf/publ/1301-10-
ted uz je tam novejsi http://www.czso.cz/csu/2011edicniplan.nsf/p/1301-11

Pouzil sem samozrejme "Tab. 3 Počet obyvatel v obcích České republiky" a
doplnoval sem podle toho i identifikaci (na nody), takze by to melo jit
automaticky aktualizovat (jsou tam doplneny tagy lau1/lau2). Casti obci
to neobsahuje, stejne jako spoustu vesnic.