[Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Středa Leden 4 23:39:29 UTC 2012

hanoj napsal(a):

> *** Postup ke vzorci je v souboru oo.org ODS. Dale je prilozeno pro
> kontrolu zastavene uzemi sidel CR nad 5 ha (cca nad 300-500 obyv) dle
> CORINE 2006.
> http://osm.templ.net/osm-uir-anal2.tar.gz

Díky, udělal jsem si ještě vlastní analýzu z dat CORINE06 a i s ohledem
na tebou dodané křivky (nelíbila se mi především nespojitost na
hranicích třech regionů), navrhuji použít:
Radius = 47 * Population^0.37
(více méně to sedí na to, co jsi používal ty)

> *** Na wiki se o suburb mluvi jako jednotce s vlastnim uradem (mestska
> cast/obvod), kdezto neighbourhood jako ctvrti. Ve vztahu k bodu 1)
> vyse to sice nebude uplne presne, ale cosi to mozna vypovida.

Tím bych se moc nezatěžoval, jedná se o nekonzistenci v rámci wiki. Na
hlavní anglické stránce place=suburb [1] je uvedeno:
> The area's precise administrative status and/or the exact size may not be clear, but it will usually contain multiple neighbourhoods.
Ono bude potřeba ty popisky opravit a sjednotit na více místech.

> *** OK. Ale nejak bych ocekaval (mozna naivne, protoze to nejde), ze
> na prvni pohled (nejen ze znalosti importu a pouziti admin_centre)
> poznam, o jaky pocet obyvatel jde dle bodu 1) až 3)

O _jaký_ údaj jde je jednoduché - je to počet obyvatel v sídle
reprezentovaném daným uzlem. _Kde_ se ten údaj vzal se pozná stejně jako
to dělá skript (podle admin_centre relace a hodnot tagů ref:cobe, příp.
ref:zsj).

> *** Podrizenost ZSJ COBE tu je skrze UTJ, ale na prvni pohled neni v
> UIR-ZSJ vyjadrena. Otazka je take na udrzitelnost a zbytnost takovych
> udaju v OSM.

Já měl namysli to, že jedna ZSJ může patřit do více částí obce. Ale když
jsem na to ještě jednou koukal, tak je to jen ve zlomku případů a z
datasetu ZSJD se dá zjistit do jaké části obce patří "dominantní díl"
ZSJ. Takže i tento problém půjde odstranit.

Petr Morávek aka Xificurk