[Talk-cz] MTB mapa

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Pondělí Leden 16 13:23:36 UTC 2012

> ja bych naopak mtb:scale mapoval až od nějaké vyšší obtížnosti jako upozornění na težko sjízdný úsek.
> To že můžu na horském po cestě/silnici/chodníku a cyklostezce bych tak neoznačoval. Trošku mi to
> přijde jako s těmi stěrači/klaksonem v oblíbeném filmu.

No vsak ano, nebavime se o nicem jinem nez highway=path a highway=track.

Kdysi jsem obcas tagoval i nektere schody highway=steps, ale nakonec jsem
od toho ustoupil, protoze je to vetsinou navazuje na highway=footway apod.,
ktere pomoci mtb:scale nema smysl znacit. Pokud jsou to schody navazujici
na path/track, tak je znacim i nadale.

> Navíc pokud kouknu zde [1] tak tam teda žádné cesty nevidím, ale jsou to spíš skutečně
> značené/doporučené MTB trasy jako třeba na Gardě.

Tam jsou uveden jen priklady. Dalsi jsou na popisu te Skaly. A ano, je
ta Skala primarne na oznacovani singletracku, ale na druhou stranu se to
bezne i mimo CR pouziva na znaceni doubletracku resp. highway=track.
Tomu odpovida ostatne treba i jejich pritomnost v JOSM apod.

> Zatím jsem měl potřebu v okolí českého ráje označit asi dvě místa jako mtb:scale=1 a jak jsem si to
> znovu přečetl tak by to mohla být klidně i 0 a to přesto, že většina populace by to raději sešla. To
> mi s cestou grade=2 moc neladí.

Osobne to beru tak, ze mtb:scale=0 je vhodna pro trekova kola, mtb:scale=1
uz spise ne (nebo na hranici a opatrne).

Jinak bacha i v tom, ze obtiznost neni definovana jen nerovnosti povrchu, ale
i sklonem a pripadne utazenosti serpentin. Takove ty serpentiny, kde se musi
delat otocky na prednim kole, uz by celkem rozhodne mely byt minimalne mtb:scale=2,
i kdyby jejich povrch byl jinak hladky (ostatne na popisu Skaly jsou u S3 ilustrace
hladkych ostrych serpentin v prudkem kopci - presne takovych na otocky na prednim
kole).

> U nás si myslím, že je míst, která by měla být takto značena opravdu minimum stezky pod Smkem 0
> určitě, Rychlebky vetšinou 0, místy 1 a 2

Souhlas.

mtb:scale=3 uz je opravdu narocnejsi teren (nez se u nas vyskytuje v komercnich
parcich typu vyse zminenych - protoze by se na tom bezna populace dobila a pak
by si chodila stezovat...) a mtb:scale=4 a vys uz je vicemene biketrial.

> MTB mapa by mělo podle mne měla zvýraznit cesty/pěšiny + všemožná značení (včetně kčt) na úkor silnic.

No - to se deje prave treba tim, ze je u nich vyznacena obtiznost,
by byto mela byt mtb:scale=0. Graficky to pak z mapy leze :)

Petr