[Talk-cz] MTB mapa

Jan Kouba kouba.honza na gmail.com
Úterý Leden 17 22:33:58 UTC 2012

Dne Út 17. ledna 2012 Petr Holub napsal(a):

> Nerikam, ze se tak maji znacit vsechny sterkove cesty, ale je to na
> zvazeni te ktere, jak vypada, kdyz po ni jedes. Kdyz se podivas na
> ilustracni foto S1 tady:
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:mtb:scale
> tak tracktype=grade2 muze mit klidne identicky typ povrchu.

Me prijde, ze cesta na te fotce je mtb:scale=1 proto, ze je na ni prudka
zatacka, ma velky sklon a je vymleta od vody.

Prvni veta na wiki o mtb:scale: "Provide a classification scheme for mapping
the DIFFICULTY of trails suitable for mountain-biking, ...". mtb:scale ma tedy
slouzit k mapovani OBTIZNOSTI cesty, ne toho jaky ma povrch. Porad jsem
presvedcen o tom, ze drtivou vetsinu cest (track) s grade1 i grade2 jde projet
na MTB bez nejakych specialnich jezdeckych schopnosti. Pokud presto nekdo
nekde objevi cestu, pro kterou to neplati, at k ni explicitne prida tag s
mtb:scale=1 nebo vic. Pridavat ale ke vsem cestam (track) mtb:scale=0 mi
prijde zbytecne.

To primalovavani fialove cary vedle nekterych cest s grade1 taky porad nechapu.
Proc se nekresli ke vsem cestam s grade1?

Navic ve vysvetlivkach u mapy by bylo lepsi psat misto "MTB stezka" neco jako
"MTB obtiznost". Pod slovem stezka si spis predstavim nejakou postavenou cestu
a ne oznaceni obtiznosti cesty.

Honza Kouba