[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

jzvc jzvc na tpfree.net
Středa Leden 25 10:59:02 UTC 2012

Dne 25.1.2012 6:31, Petr Holub napsal(a):

> Ja uz debaty o licencich zazil v jinych open-source projektech
> a vzdycky to byla hrozna pruda. Nekteri lidi to maji misto
> nabozenstvi, nektere to maji jako sport... a pak je cast lidi,
> mezi nez se pocitam, kteri chteji udelat neco rozumneho pro
> ostatni (nebo spolu s ostatnimi) a ktere to akorat stve.
>
> Uprimne receno mi zrovna u tech licencnich veci prijde zasadovost
> spis na skodu nez cokoli uzitecneho. Ta licence je proste neco,
> co bohuzel dnesni svet plny pravniku vyzaduje (znas takovou tu
> scenu ze Simpsonu - "dovedes si predstavit idealni svet, kde nejsou
> [...]

Jenze v principu ma pravdu, protoze kvuli tyhle kravine bude znicena
prace spousty lidi, a abych rek pravdu, osobne velmi zvazuju ze se na to
vybodnu, protoze delat par let nakou praci, aby to pak nekdo kvuli
nejakymu cancu znicil, na to se muzu vys... Osobne totiz nevidim problem
v tom aby zustal zachovan stavajici stav. A jednoduse kdo bude chtit
neco pouzivat pod novou licenci, tak si sam bude muset data ocesat. On
ma pravdu v tom, ze bude vubec nejkrasnejsi, kdyz CR (a zdaleka nejen
CR) z ty mapy ze dne na den prakticky zmizi. A OSM se tim posune o 5 let
zpet. A dovedu si zive predstavit, jak nekde nekdo rok, dva, ...
presvedcoval nekoho aby dal k dispozici data a ted ho ma jit znova
presvedcovat kvuli zmene licence ...