[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Čtvrtek Leden 26 16:06:04 UTC 2012

> opravdu si myslíš, že změnou projektu z rodinného domku na bazén se zcela mění
> záměr nenechat onen kus pozemku nevyužitý a něco na něm vybudovat? - mému
> nepříliš kvalifikovanému oku přijde docela srovnatelné, jestli je kus pralesa
> vykácen kvůli tomu nebo onomu ...

Tak zas dalsi primer, ktery nevim, kam miri. Pozna Tve neprilis kvalifikovane
oko rozdil mezi rodinnym domkem a bazenem? Moje ano - a budu Ti i schopen
v rade aspektu vysvetlit, cim se lisi (v domecku se bydli, kdezto v bazenu
se koupe, atd. - myslim dosti primocare). Dokonce jsem myslim i v minulem
mailu dokazal vysvetlit jednoduse rozdil mezi BSD/X11/MIT licencemi a GPL
licencemi. Takze mi zkus ted Ty vysvetlit, cim se  ty dve licence od sebe lisi
a ukaz mi konkrentni problemy, ktere Ti na nove licenci vadi.

Tak nejak mi za poslednich 10 let prijde, ze diskuse o licencich
se staly internetovym nabozenstvim. Takze pak zmena licence je
napadana radou lidi bez konkretnich racionalnich duvodu - ostatne
podobne jako zmena nabozenstvi u lidi... bohuzel :( Pritom je to
stejne, jako kdyz aktualizujes libovolnou smlouvu - proste si
akorat potrebujes pohlidat, aby se v nejakych pro Tebe podstatnych
parametrech nezhorsila. A smlouvy se taky aktualizuji. Koneckoncu
i ty nove licence dost casto vznikaji proto, ze v tech puvodnich
nekdo neco bud nedomyslel, nebo se zmenila legislativa v realnem
svete a ta licence se zmenenou legislativou nefunguje. Ja jsem
z vysvetlovani ODBL vyrozumel, ze CC licence nechrani dostatencne data
databazoveho typu - nicmene nejake konkretnejsi vysvetleni by nebylo
vubec od veci.

Petr