[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Čtvrtek Leden 26 19:39:46 UTC 2012

Martin Mares wrote:
> Zdravím!

> Tato stránka nicméně neříká jednu velmi podstatnou věc, totiž že účinnost
> ODbL na dílo veřejně šířené je sporná a nikdy žádným soudem netestovaná.

To je argument, který jsem slyšel víckrát... a já bych si ho dovolil
obrátit - CC je soudem otestovaná? Na kreativních dílech asi ano
(skutečně?), ale na nějakém podobném databázovém díle jako OSM?

Ať už je to jakkoliv, tak se domnívám, že i kdyby tyto výtky byly
oprávněné, tak ODbL poskytuje ochranu alespoň na stejné úrovni jako CC.

> Jaký průser by například mohl nastat?
>
> Jak praví staré přísloví: "Co není rozbité, neopravuj."

Třeba právě ten, že CC nefunguje na díla tohoto typu :)

> Mně samotnému změna licence nevadí (byť v ní nevidím žádnou výhodu),
> co mi vadí daleko více, je dát někomu neomezenou možnost (respektive
> omezenou jen velmi vágním způsobem) měnit licenci k mému dílu bez
> mého souhlasu. Já se tomu se skřípěním zubů přizpůsobím, ale chápu
> lidi, kterým je tento přístup proti srsti a odmítají s ním souhlasit.

Tohle je ale otázka CT, nikoliv licence... viz bod 1) z mailu od Lukáše
(LM_1).

> Vůbec ovšem nerozumím, jaký důvod vede k mazání dat uživatelů, kteří
> se změnou licence nesouhlasili. K čemu je to dobré? Vždyť by stačilo
> data v databázi patřičně označit a například je jen odfiltrovat
> z některých výstupů.

Jak bys řešil konzistenci dat mezi jednotlivými větvemi?

Petr Morávek aka Xificurk