[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

jzvc jzvc na tpfree.net
Pátek Leden 27 15:44:51 UTC 2012

Dne 27.1.2012 15:14, Petr Holub napsal(a):

> [...]
>
> 2)      Na tento bod navazal nekdo druhy, kdo s ODBL souhlasi, tim, ze
> udelal dalsi bod a ty 2 body spojil carou.
>
> Co ma byt vysledkem exportu ODBL konzistentni datove sady? Dotycny ODBL
>
> souhlasici udelal bod a caru, ovsem druhy bod te cary se nesmi exportovat,
>
> takze jak bys tu caru, ktera sama o sobe ODBL je (alespon dle zameru
> autora),
>
> vyexportoval? Kdyz to promazes, tak holt si to ten ODBL-souhlasici autor
>
> musi namalovat cele, ale aspon je pak jasna licence.
>

> To je presne ten problem, ktery vede na vetve a problemy s nimi spojene.

Tento problem neexistuje. Naopak, kdyz se smazou data, vzniknou miliardy
nekonzistenci. Mapa se dostane do stavu, kdy bude nejen nepouzitelna,
ale i neopravitelna. Ze chce nekdo ziskat 10% dat pod novou licenci je
proste jeho problem.

OSM totiz prakticky neumoznuje z prncipu svyho fungovani udrzet data po
smazani cekoholi konzistentni jinak, nez ze se smazne i vsechno, co na
ty data navazuje a vse, na co navazuji da tada, coz je vlastne uplne
vsechno. Jop, osobne sem zkousel revertnout jeden (velmi maly) zasah do
mapy, jelikoz mezi tim bylo ono misto nekolikrat (cca 5x) upraveno, tak
sem nakonec jako nejefektivnejsi zpusob zvolil rucni upravu. Proc?
Protoze jinak by mi ten revert vyrobil naprosto nekonzistetntni data, a
jejich oprava by mi dala 10x vic prace se 100% jistotou, ze bych
neopravil vse.

Tady bych si jeste dovolil napsat, ze to co se zobrazuje jako
"problematicka" data vubec neresi konzistenci => pokud by se po smazani
mela udrzet alespon nejaka datova konzistence (nemluvim ted o
konzistenci informacni) tak toho z mapy zmizi !minimalne! 2x vic nez co
zobrazuje ten test.

Pokud chces priklad, budiz, rekneme ze nekdo pod starou licenci
zakreslil dum a nekdo pod novou pridal adresu. => pokud nekdo chce data
vyuzit v rozporu se starou licenci ale v souladu s novou licenci, tak si
holt stahne adresu, ale nebude vedet k cemu patri. Stejne tak naopak, si
nekdo stahne dum bez adresy. Pokud bude chtit nekdo oboji, tak jednoduse
musi respektovat obe licence. Naprosto bezny stav.

Opravdu si zive predstavuju, jak z relace zmizi 1/2 prvku a chci videt,
jak je nekdo do te relace doplni, kdyz ani netusi, ze v ni nekdy nake
takove byly. Co vic, on ani netusi, ze prvek (rekneme silnice) kterou
prave cmare uz v mape byla, ale proste ji nekdo smaznul, takze ani
netusi, ze nad ni byly nejake relace ...

To se proste neda NIKDY opravit, pak by bylo jednodussi smazat uplne
vsechno a zacit od nuly.