[Talk-cz] kde můžu pomoct?

Miroslav Šulc fordfrog na fordfrog.com
Úterý Červenec 10 16:22:17 UTC 2012

zdravím,

jsem tu nový a tak se chci zeptat, kde a s čím případně můžu pomoct, na
čem má smysl pracovat a na čem ne. co jsem třeba tak nějak pochopil, tak
adresní body asi aktuálně nemá smysl ručně v mapách řešit. přijde mi, že
aktuálně asi hlavním uživatelsky kvalitativním nedostatkem čr map jsou
ulice bez názvů, ale nemám přehled, v jakém rozsahu chybí názvy ulic a
jestli se na tom nějak pracuje. další problém, na který jsem narazil, je
že některé ulice na mapě vůbec nejsou. to se ale asi špatně hledá, pokud
člověk danou oblast nezná nebo ji nezpracovává globálně. chybějící ulice
by se asi daly najít porovnáním osm dat s nějakou db ulic. další věc,
která mě napadá, je "malování" budov, ale to si myslím, že je v tuhle
chvíli spíš bonus a v současnosti to nemá takovou prioritu.

včera jsem si pročítal českou wiki k osm, ale nějak jsem z ní
nepochopil, jestli jsou práce na českých mapách nějak koordinované nebo
každý dělá to, co ho zrovna baví. stránka o progresu je asi dva roky
stará, takže z ní jsem se toho moc nedozvěděl.

jinak včera jsem zkoušel něco editovat v josm, nakonec jsem přidal názvy
ulic ve třech městečkách, v jednom bylo dokonce potřeba i přidat nějaké
ulice, takže základní mapování už asi trochu ovládám. mapy mě momentálně
baví, ale je to jen hobby, není to moje práce. normálně programuju v
javě (už moc dlouho).

s editací souvisí jedna věc, na kterou jsem včera narazil. v bělé pod
bezdězem jsem zjistil, že některé ulice na mapě vůbec nejsou. mapy z
katastru se mi ale nenačetly, takže předpokládám, že ta vrstva používá
nové digitální mapy, které ovšem pro danou oblast ještě neexistují.
nakonec jsem ulice maloval podle uhul ortofoto mapy (podle vyježděných
polních cest a s pomocí jiných webových map, abych vůbec věděl, kde na
orto mapě mám ty polní cesty), ale ta asi není úplně nejnovější.
existuje nějaký lepší způsob pro malování ulic než ten uhul?

a ještě jsem se chtěl zeptat na jednu věc. na mobilu a na tabletu
používám osmand+ a tak by mě zajímalo, kdy, kde a kdo generuje obf
soubory pro čr, které si pak osmand stahuje. jinak řečeno, zajímá mě,
kdy si budu moct svoje editace stáhnout do mobilu a do tabletu :-)

fordfrog