[Talk-cz] kde můžu pomoct?

Michal Pustějovský Michal.Pustejovsky na seznam.cz
Středa Červenec 11 21:22:16 UTC 2012

Miroslav Šulc <fordfrog na ...> writes:

> [...]
> aktuálně asi hlavním uživatelsky kvalitativním nedostatkem čr map jsou
> ulice bez názvů, ale nemám přehled, v jakém rozsahu chybí názvy ulic a
> jestli se na tom nějak pracuje. další problém, na který jsem narazil, je
> že některé ulice na mapě vůbec nejsou. to se ale asi špatně hledá, pokud
> člověk danou oblast nezná nebo ji nezpracovává globálně. chybějící ulice
> by se asi daly najít porovnáním osm dat s nějakou db ulic. další věc,
> která mě napadá, je "malování" budov, ale to si myslím, že je v tuhle
> chvíli spíš bonus a v současnosti to nemá takovou prioritu.

Na doplňování názvů ulic ve městech může skvěle posloužit OSM Inspector
(http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=wtfe ; vrstva highways zobrazuje silnice
bez ref. čísla nebo názvu - ale i u vesnic). Dalším dobrým nástrojem pro
mapování je KeepRight (http://www.keepright.at/).

Nejdůležitější je momentálně asi domapování chybějících ulic, obtahování
měst/vesnic landuse=residential a čištění a zpřesňování importů (především lesů
a řek). Budovy a adresy bych teď neřešil, možná je bude možné naimportovat z
RUIAN. Inspiraci lze také najít na ITO Map (http://www.itoworld.com/map/main).

> včera jsem si pročítal českou wiki k osm, ale nějak jsem z ní
> nepochopil, jestli jsou práce na českých mapách nějak koordinované nebo
> každý dělá to, co ho zrovna baví. stránka o progresu je asi dva roky
> stará, takže z ní jsem se toho moc nedozvěděl.

Každý mapuje to, co ho baví. Prakticky veškerá koordinace probíhá zde. Jde ale
spíš o importy nebo o sjednocení tagování, popř. různé rady a nápady.