[Talk-cz] k wiki

hanoj ehanoj na gmail.com
Čtvrtek Červenec 12 12:54:13 UTC 2012

> No možná to odpovídá realitě, ale není to dobře. Pro mě alespoň tedy ta
> nejvíce matoucí a flustrující věc na OSM je to, že sice existuje nějaká
> polodokumentace (wiki), ale není moc jasné jaký mají informace v ní obsažené
> status. U některých věcí mám pocit, že by bylo lepší je tam vůbec nemít, než
> je mít napůl.
*** Nepis o spatne dokumentaci, zacni pracovat na lepsi a ostatni ti
pomuzou. Jednu dobu tu psal kdosi i blog o editacich. je spousta textu
a navodu jen jsi je na prvni kliknuti nenasel. Staci udelat reserzi...

> Jako nováček bych ocenil stručnou informaci typu:
>
> Jak mapovat budovy: použijte tag building=yes, housenumber= .... ,
> nepoužívejte XY, to je zastaralé, tam kde to je to můžete smazat.
*** Podivej se jak je to udelany ve vedlejsim meste. Kazdopadne
housenumber se do building nestrka, ten je v "addr" bodu.

> Jak mapovat polí cestu: žádná pravidla nejsou (nějaké vodítko je zde -
> odkaz).
*** jak to maji u sousedu? highway=track, source pripadne trackgrade...

> Jak mapovat ....
>
> to mi na wiki chybí.
*** zacnes nize zbytek odkoukas, na neco se zeptas
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions

> A mimochodem, mám pocit že vůbec není pravda, že matadoři mají správné
> odpovědi v hlavě. Spíš mi přijde, že pochopili, že v OSM správné odpovědi
> neexistují a že místo zdlouhavého procesu prosazení nějaké "normy" je prostě
> jednodušší začít mapovat tak jak se mu to líbí a tak jak chce on. Koneckonců
> to tak dělají všichni. Jestli je to dobře, nebo špatně ukáže čas.
*** Nevim, ja co potrebuji na wiki najdu. Kdyz mapujes po svym,
vystavujes se riziku, ze to nekdo smaze protoze to nepochopi, nebo to
bude k nicemu.

ha
hanoj