[Talk-cz] tagování silnic - praxe a wiki se liší

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Sobota Červenec 21 05:44:18 UTC 2012

> O konvencích tagování toho moc nevím, ale co na to jít "od jinud"?
> Tedy dávat silnicím tagy, které mají jasný význam. Tedy např. tag,
> který bude říkat třídu silnice, tag, který bude říkat počet pruhů
> apod. Takové ty neurčité tagy, podle který ale třeba renderer kreslí
> mapy, by pak bylo možné hromadně automaticky nastavovat podle toho,
> jak se ukáže za vhodné. Tedy něco jako "když má x pruhů a y. třídy,
> tak dostane tag ...". Tato pravidla by pak stačilo udržovat na jednom
> místě (na rozdíl od hlavy každého mappera), snadno by je bylo možné
> [...]

S tagovanim silnic jsem na tom podobne - taky jsem se tim nikdy moc
nezabyval. Nicmene, pokud se podivam na tu tabulku na
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging
prijde mi, ze v podstate jedina nesystemova vec jsou tam prave ty
silnice prvni tridy (at uz mimo mesto nebo mistni ve meste), ktere maji
4+ pruhy. To by se samozrejme dalo tagovat jako
highway=primary + lanes=4
nicmene casto tato situace bude kombinovana se znackou IP15a
http://www.dopravni-znaceni.eu/znacka/Silnice-pro-motorov%C3%A1-vozidla/IP15a/
To je napriklad situace silnice 43 tady:
http://www.openstreetmap.org/?lat=49.26242&lon=16.57995&zoom=16&layers=M
a pak je IMHO znaceni pomoci highway=trunk na miste, protoze to s sebou
navic nese i informaci o maximalni povolene rychlosti atd. A nevim o tom
(i kdyz nerikam, ze to tak neni - jen ze o tom nevim), ze by se tou
znackou IP15a automaticky menila klasifikace ze silnice prvni tridy
na rychlostni komunikaci (tj. treba silnice 43 se zmenila na R43
v tom useku). Z toho mozna mohlo vychazet to znaceni ve wiki...

Petr