[Talk-cz] import budov

Miroslav Šulc fordfrog na fordfrog.com
Sobota Červenec 28 21:15:31 UTC 2012

Dne 28.7.2012 22:35, hanoj napsal(a):
> Ja bych nadhodil nekolik otazek treba pro adresni body:
>
> * Kolik je adresnich bodu? 2.500.000
2915347 (z toho 2709859 má definované souřadnice), když bychom to brali
po kú, tak těch je 13026.
> * Kolik mapperu se bude ucastnit takove prace? Prvni desitky.
při tom množství práce (viz níž) asi nikdo :-)
> * Jak dlouho to bude trvat? ...
no, když mapper stráví na jednom kú 5 pouhých minut, tak to je "jenom"
cca 1085 hodin práce :-)
> * Jaka cast dat by mela byt mappery pridavana tam kde nikdy nebyla? Vetsina.
tak ono se dá něco okontrolovat třeba podle bingu, ale i to má svoje
problémy. co jsem četl někde na osm wiki, tak jim občas mapa nesedí a je
posunutá. další věc je ta, že rúian data jsou aktuální kdežto bing mapa
zastarává. takže ruční úpravy můžou mít naopak i negativní dopad, pokud
by se někdo striktně držel bingu. nehledě na to, že asi většina
adresních bodů z předchozího importu zůstala rukou živého mappera
netknutá, ať už jsou umístěné správně nebo jsou posunuté.
> * Jak budou uzivatele hodnotit (ne)kvalitu dat jiz v OSM? Na zaklade
> dat CUZK a u par stovek bodu ze znalosti z terenu kde bydli.Tezko ale
> suplovat:
> http://www.cuzk.cz/GenerujSoubor.ashx?NAZEV=10-POROVNANIADRES
>
> Opravdu je individualni prace na vetsine uzemi republiky cesta, jak
> data RUIAN dostat do OSM?
je fakt, že ten efekt za těch cca 1085 hodin (samozřejmě je to pouze
odhad) práce ve srovnání s plnou automatizací by byl asi minimální. už
jenom proto, že by se to ručně nikdy nedodělalo.

možná nejlepší řešení by bylo adresní body naimportovat/zaktualizovat
automaticky, akorát případy, kdy už adresní bod existuje a je od toho v
rúian vzdálený víc než x jednotek by se řešily poloautomaticky. možná by
nebylo špatné napsat si nějaký testovací skript, který by zjistil, jak
moc se aktuální data v osm liší od rúian. z toho by se pak dalo ledaco
vyčíst. až se mi doimportují osm data do db, tak to můžu zkusit napsat a
uvidíme, co tu vlastně řešíme.
> h.anoj
ff