[Talk-cz] chyby v RUIAN

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Pondělí Září 24 16:00:59 UTC 2012

Ahoj,

sice to souvisí s OSM jen okrajově, ale je tu spousta chytrých a lépe
informovaných lidí, tak snad někdo poradí.

V průběhu "hraní" si s administrativními hranicemi jsem narazil na
několik problémů v RUIAN datech. Nepodařilo se mi najít způsob, jak
rozumně tyto chyby nahlásit - jediný kontakt, co jsem dohledal bylo
podpora na cuzk.cz. Než se pustím do boje s úředníky, tak jsem se chtěl
poradit tady, jestli někdo nevíte vhodný způsob, jak (a jestli) ty chyby
nahlásit.

1) Často nesedí geometrie hranice obce na hranice jednotlivých území,
tj. součet polygonů k.ú. není shodný s polygonem obce.
V posledním úplném dump z konce srpna tímto problémem trpí skoro
čtvrtina obcí. Většinou obě hraniční čáry jdou blízko sebe (jednotky až
desítky metrů), ale občas se taková plocha posčítá do celkem slušné
chyby. Nejextrémnějším případem je Stráž nad Nežárkou, kde plocha
konfliktního území je přes 14 ha.

2) Našel jsem 7 k.ú., kde je pošahaný polygon hranice - je k němu
přilepený lineární segment... špatně se to popisuje, takže radši
obrázkem [1] ;-)

3) Minimálně v Pardubicích jsou na některých místech špatně zanesený
budovy [2] - z několikavchodové bytovky je jako dům zakreslen jen jeden
vchod a zbytek obrysu skutečného domu je v RUIAN jen jako zastavěná plocha.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

[1]
http://osm.pada.cz/hradcany-u-zehune.html?zoom=18&lat=50.15428&lon=15.252&layers=B0T