[Talk-cz] Jak tagovat: modelářský obchod, Školícístředisko

Milan Vancura milan na ucw.cz
Čtvrtek Duben 11 08:20:40 UTC 2013

Rozhodně jsem pro rozlišování základních a středních škol, protože v ČR jsou
hodně rozdílné - průmyslovka, gympl nebo učiliště je fakt něco jiného než
základka. Termínem (a otrockým překladem) "college" bych se nenechal mást,
protože souhlasím s příměrem o jižní Africe. Spíš vidím problém v tagování
osmiletých gymplů. Asi bych je dával pod college, protože jsou téměř pokaždé
přifařené ke čtyřletým, alespoň co vím podle hledání gymplu teď pro své ďěti -
nebo máte jinou zkušenost?

> To nemusi byt pomerne rychle pravda - kdyz se nejaky uzus zavede,
> tak si myslim, ze minimalne lokalni sluzby jako mtbmap.cz a map1.eu
> jsou schopny to zacit nejak zohlednovat.
>
> A zejmena je dobre si uvedomit, ze tu semantickou informaci tam
> ma smysl drzet i tehdy, pokud to zrovna zadny renderer nekresli.
> Protoze se daji klast dotazy (napr. pres to Overpass API) a resit
> pomoci toho specificke ulohy.

Moje zkušenosti z Vršovic:

Kdybych mapoval jen to, co zobrazuje renderer na openstreetmap.org, měl bych
pětinu práce, možná ještě méně. Není moc dobrý. A u těch škol např. světle
žlutě podbarví jen areál školy mimo budovu, samotnou budovu nijak neoznačí (ani
ikonou ani barvou), jen tam vypíše jméno. Pokud škola nemá kolem sebe areál s
hřištěm apod., tak pak ani není graficky poznat, co to jméno označuje - může to
být škola stejně jako hlubinný důl, muzeum nebo bordel. Uživatel stejně skončí
u odhadování podle textu názvu. A pokud ten areál má, tak neoznačí, která
budova je ta hlavní a která je třeba sklad na dvoře. Paradoxně tak v tomhle
rendereru fungují lépe bodové objekty, tam dá alespoň u některých ikonu.

Což mi připomíná otázku: tušíte někdo, jak je na tom s aktualizacemi mapy
openstreetbrowser?

Milan