[Talk-cz] Návrh na wiki: Typy škol - was: Re: Jak tagovat: modelářský obchod, Školícístředisko

Milan Vancura milan na ucw.cz
Čtvrtek Duben 18 12:12:44 UTC 2013

Karel Volný napsal:
> nicméně, čistě prakticky bych to asi nechal být, myslímže výše uvedená
> konverzní tabulka je pro účely tagování v ČR postačující (po doplnění doposud
> nediskutovaných možností), podstatné je najít si dostatečně přesné mapování
> mezi tagy a skutečností, nikoli jestli anglický název tagu dostatečně odpovídá
> obvyklému překladu (a podle UK nebo US angličtiny?)

Naprosto souhlasím, to samé jsem navrhoval. Teď jde o to to konkrétně doladit
- a pak dát na wiki.

Suma sumárum máme následující a musíme to k sobě navzájem přiřadit, abychom
minimalizovali chyby, tj. pod stejný pojem dali co nejpodobnější typy škol a
naopak výrazněji různé typy škol odlišili různými pojmy.

použitelné hodnoty tagu amenity: kindergarten, school, college, university

v reálu existující typy škol: školky, základky čtyřleté, základky devítileté,
zvláštní školy, osmileté gymply, šestileté gymply, čtyřleté gymply, odborné
střední školy, učiliště s maturitou, učiliště bez maturity, vyšší odborné
školy, vysoké školy, další vzdělávací instituce jako centra rekvalifikačních
kurzů, univerzity 3. věku

Nezávisle na tagu amenity ještě máme isced:level.

Jan Vršovský navrhl:
> Amenity=college je teda podle mě v JOSM přeloženo blbě.
> Z anglické wiki tagování škol vyplývá celkem jasně:
>
> školka: amenity=kindergarten
> běžná základka: amenity=school, možné dále rozlišit navrženým tagem isced:
> level=1-2
> osmileté gymnázium: amenity=school, možné dále rozlišit navrženým tagem
> isced:level=2-3
> klasická střední škola (učiliště, SOŠ, čtyřleté gymnázium): amenity=school,
> možné dále rozlišit navrženým tagem isced:level=3
> VOŠ: amenity=college
> VŠ: amenity=university

Tohle se mi v zásadě líbí, ale klasická střední škola je rozhodně něco jiného
než základka, už z definice typů vzdělání v našich zákonech, a má rozhodně
blíže k VOŠ než k základce (když už musíme vybrat jedno z toho), takže bych ji
označoval amenity:college.

Další ze seznamu výše:

školka: souhlas s amenity=kindergarten
běžná základka: souhlas s amenity=school, isced:level=1-2
čtyřleté základky jsou school s isced:level:1 oproti devítiletým s isced:level:1-2.
zvláštní školy jsou school a je potřeba se podívat, jestli je nějaký další tag,
   který jim dát, např. podle druhu zaměření. Zatím nevím, co existuje.
osmileté a šestileté gymply: isced:level:2-3, amenity bych dal college, protože
   důležité je s jakým vzděláním lidi odtamtud skončí než s jakým začnou
čtyřleté gymnázium, učiliště, SOŠ: amenity college, isced:level=3
VOŠ: souhlas s amenity=college, isced:level patří 5?
VŠ: souhlas s amenity=university, isced:level={5 pro pouze Bc., 5-6 pro bězné
   končící s titulem Mgr., Ing. apod.}

centra rekvalifikačních kurzů a univerzity 3. věku zatím nevím

Co vy na to?

Milan