[Talk-cz] Dva dotazy

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Sobota Únor 2 19:06:37 UTC 2013

Křížení železnice a silnice může být buď mimoúrovňové, nebo tam může být
přejezd.

V prvním případě nesmí být mezi oběma liniemi žádný společný bod a na
komunikaci, která je výš se vyznačí most tak, že se tato komunikace na
koncích mostu rozdělí a mostní úsek se vyznačí jako "bridge=yes" + "layer=
1".

V druhém případě tam naopak společný bod být musí, a tem má být otagovaný
jako crossing/level_crossing.

Pokud není při mapování známé, jak se komunikace kříží, tak je nejlepší to
udělat bez společného bodu a mostů - ale potom samozřejmě bude validátor
hlásit problém.

Turistické trasy by se měli značit pomocí relace "route" (1), práce s nimi
je popsána na 2 a 3. Tagování turistických relací je, jak píše Tomáš na 4;
jak píše Martin, je nutné zahrnout mezi relační tagy i osmc:symbol.

Prosím všechny, aby pro značení tras používali relace a tagování přímo na
waye požívali jen opravdu v odůvodněných případech (například pokud je znám
pouze malý zlomek trasy). Taky prosím, aby si zkontrolovali, jestli není
trasa přerušená byť jen kratičkými vynechanými úseky (v editoru relací v
JOSM stačí trasu seřadit tlačítkem nalevo).

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:route

[2] http://josm.openstreetmap.de/wiki/Help/Dialog/RelationEditor

[3] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Advanced_editing#Relations

[4] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_
Standards_and_Conventions#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD

--
Petr Dlouhý
petr.dlouhy na email.cz