[Talk-cz] Průjezdy a další dotazy

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Leden 9 15:17:03 UTC 2013

---------- Původní zpráva ----------
Od: "Petr Morávek [Xificurk]" <petr na pada.cz>
Datum: 9. 1. 2013
Předmět: Re: [Talk-cz] Průjezdy a další dotazy

"Ahoj,

Marián Kyral wrote:
> 1) Průjezdy
> Tady k Náměstí Evropy vede příjezdová cesta pod domem č. 612. Ač mám na
> cestě nastaveno, že je to tunel, layer=-1, budova má layer=2, tak se na
> mapě cesta zobrazuje přes budovu. Buď dělám něco špatně, nebo je v
> zobrazení nějaká chyba.
>
> http://www.openstreetmap.org/?lat=49.670575&lon=18.347444&zoom=18&layers=M
(http://www.openstreetmap.org/?lat=49.670575&lon=18.347444&zoom=18&layers=M)

Obecně - tag layer není příkazem pro renderer, jak věci vykreslit, ale
používá se pro označení, jak je více obejektů nad/pod sebou vertikálně
uspořádáno. Jak se věci nakonec vykreslí je starostí autora mapy. Mapa
na hlavní straně OSM vykresluje tunely highway=service (a některé další)
přes budovy... nicméně zdá se, že na tom zoomu 18 to ještě není
překresleno podle aktuálních dat."

No říkal jsem si, jestli to třeba není chyba v renderu. Ověřil bych si to
jinde, ale než se tam změny promítnou trvá mnohem déle. Dá se tohle třeba
nahlásit?

"

> 2) Pořád Náměstí Evropy: Uprostřed je obrovský podstavec a kus trávníku.
> Nakreslil jsem podstavec (mimochodem, je to budova?), trávník a udělal
> jsem z nich a z náměstí multipolygon. Podstavec se na mapě zobrazuje,
> trávník ne. To mě mate, měla by tam být díra přes kterou se trávník
zobrazí.

Hádám, že je to tím, že vnější cesta (199481722) je otagována jako
náměstí a tak se vlastně vykraslují dvě plochy přes sebe - trávník,
multipolygon jako náměstí s dírama, pak to celé překryje plocha
(199481722) jako náměstí a nakonec budova. (Toto pořadí je opět
definováno autorem mapy.)
Pokud chceš mapovat nějakou plochu s dírama jako multipolygon, tak taky
této plochy patří jen na relaci multipolygonu, jednotlivé cesty mohou
nést další tagy, které se vztahují jen a pouze na ty cesty samotné.
"
Večer se na to mrknu. Díky.

"
> 3) Na tom podstavci je šutr symbolizující Evropu. Dal jsem to jako
> památník (když tak nad tím přemýšlím, asi to bude jen socha) a ten se
> nezobrazuje. Ale vedle je památník na trávě a ten se zobrazí.

Tohle je "nedostatek" v tom, co se vykresluje na mapě...
historic=monument (tvůj památník) se nezobrazuje, historic=memorial
(památník vedle) se zobrazuje.
Osobně si myslím, že se historic=monument nadužívá - já jsem pod tímhle
tagem vždycky rozumněl skutečně velké památníky typu Socha Svobody.
"

Ok, hodím tam art

"
> 4) Kousek dál mám stejný problém:
>
> http://www.openstreetmap.org/?lat=49.679487&lon=18.347487&zoom=18&layers=M
(http://www.openstreetmap.org/?lat=49.679487&lon=18.347487&zoom=18&layers=M)

Stejný problém jako výše.

> Mezi hlavní třídou a parkovištěm u haly je velká terasa na které je
> další památník. Ten se taky nezobrazí. Vypadá to, jako by highway s
> array=yes měl maximální prioritu a překryje úplně vše co je pod ním.
>
> K té terase vedou z parkoviště po celé šířce schody. Nevím jak to
> zakreslit. Na plochu nejde přidat highway=steps a když tam dám bod
> kterému ty schody přiřadím, tak se to zase na mapě nezobrazí. A to je
> podle mně dost důležitá informace.

Jo, schody jako plocha nebo bod se nevykreslují... ani vlastně nevím,
jak by se vykreslovat měly - v takovém případě není totiž vůbec jasné,
jak jsou orientované.
"
Aha, to mě nenapadlo. Večer zkusím, jestli je možné do plochy přidat
samostatnou úsečku, reprezentující schody. Pak bude jasné, že tam schody
jsou, odkud kam vedou. Jediné co bude chybět bude šířka. Možná by se dalo
použít width=* Ale to je pak jen informativní a neovlivní to vykreslování.

Jinak ještě mám trochu problém s validací josm při odesílání. Hlavně když mi
tvrdí, že nějaká cesta končí blízko jiné cesty. V některých případech
nedokáži zjistit, co se mu vlastně nelíbí. Daný bod je označen, ale nevim
která cesta se tím myslí :-(

Nějaké rady?

Díky,

Marián