[Talk-cz] čísla turistických tras

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Úterý Červenec 16 16:15:06 UTC 2013

> Proč pak mají cyklotrasy čísla a tur. trasy ne? Skončí nakonec cyklotrasy stejně a nebudou číslované?

Protoze cislovani cyklotras pouziva verejne i jejich spravce, tedy
KCT, a maji to k dispozici i uzivatele tech cyklotras, tedy cykliste.
Cykliste se podle cisel orientuji ja vsech rozcestnicich i prubeznych
cedulich, protoze podstatna cast znaceni nema zadne barvy (i kdyz ty
take existuji a pouzivaji se, ale v podstate asi jen u regionalnich a
terennich tras, pokud se nemylim).

Podle toho, co jsem vyrozumnel ze vsech debat tady na OSM, tak cislovani
tras pro pesi je v podstate interni vec KCT pouzivana pro jejich vnitrni
evidenci. Takze se IMHO nema smysl o takovou informaci pretahovat. Pro
uzivatele (i mappera OSM, ktery by mel vychazet bud z verejne
pristupnych informaci ziskanych v terenu, nebo z dat, ktere mu nekdo
dobrovolne pro ucely OSM venuje) jsou to rozcestniky a barevne znaceni.

Pokud by se nekde verejne vyskytovalo cislovani pesich tras, tak ho samozrejme
muzeme take zachytit a ostatne u rozcestniku to take delame pomoci klice
ref=*.

Ty podrazdene reakce na tema toho, ze nam KCT nechce ta data dat, mi prijdou
proto veskrze neucelne.

> Pokud se tedy vykašleme na nějaké číslování od KČT, budeme si muset zavést vlastní systém relací. Jak
> používat relace, když se například sbíhají 3 trasy stejné barvy v 1 bodě? Pokračovat s 1 hlavní relací
> a 2. bude odbočka (Která pak ale bude ta hlavní?) nebo to budou 3 relace? A co dělat, když se v jednom
> bodě sbíhá více tras jedné barvy?

IMHO by takova situace nemela nastavat - resp. pokud nastane, tak ve vyjmecnych
pripadech a ty bych resil vyjmecnym zpusobem, tedy ad hoc. Jednoduche reseni
je, ze proste v takovem pripade budou 3 relace. Podle mne to nema na nic
negativni vliv - nevim zatim o zadnem pouziti, kteremu by to vadilo.
Znamena to jen, ze holt vsechny algoritmy musi pocitat s tim, ze na
sebe mohou navazovat dve relace stejne barvy. Tam, kde se daji takove
relace jednoznacne spojit, tak je muzeme spojit. A kde to nejde, treba
pokud nekde existuje ten soubeh 3 tras se stejnou barvou a znackou,
tak holt budou 3 relace.

> Vyvstává ovšem otázka, jak zjistit, že jsou všechny trasy zmapované, když vlastně nemáme žádný
> referenční seznam tras...

Tohle je podle mne zavaznejsi pripominka, kterou ale bez soucinnosti
s KCT opravdu nejsme schopni vyresit dokonale (ovsem otazka je, zda
by to s jejich soucinnosti bylo 100%...). Nicmene pokud budeme mit
zmapovano treba 95% nebo 99%, tak uz to IMHO pujde udrzovat mnohem
lepe v podstate na zaklade pripominek uzivatelu - nez nyni, kdy toho
chybi jeste porad hrozne moc a pro bezne uzivatele to v rade oblasti
CR moc pouzitelne neni. Nejen na Trebonsku, ale i kolem Olomouce,
Zabrehu a Sumperka, atd. Pekne je to videt s MTBmapy nebo treba
z http://waymarkedtrails.org/cs/

Takze kdo ma cas, staci se podivat na bila mista na mape, na zaklade
ruznych dostupnych podkladu si overit, ze tam nejake trasy maji
byt, a vyrazit do terenu mapovat. Ja pro tyhle ucely preferuji kolo,
protoze mam podstatne vetsi akcni radius - a krom toho jeste prakticky
overim odhad mtb:scale=* :)

Petr