[Talk-cz] cesta jako dvě jednosměrky?

hanoj ehanoj na gmail.com
Úterý Červenec 16 21:16:55 UTC 2013

> prosím připomeňte mi, proč v OSM někdo kreslí normální čtyřproudou cestu
> (konkrétně např. R49 mezi Zlínem a Otrokovicemi) jako dvě protiběžné
> jednosměrky. Připadá mi to jako zlozvyk přebraný z Google Maps, který si
> tím pomáhá při routování, takže to dělá skoro všude (ty jednosměrky). V
> OSM to ale přece dělat nemusíme, máme na všechno příznaky - na počet
> pruhů, na jejich směry, na přikázané/zakázané odbočení...
*** U tzv. směrově dělených silnic (typicky dálnice, rychlostní
silnice) je každá osa pro jeden směr; za směrové oddělení se
nepovažuje ostrůvek přechodu, vjezdová brána obce, ani křižovatka s
ostrůvky.
http://kuc.cz/43if8r

> A když už jsme u toho, proč se dálnice bez prostředního dělícího
> čehokoliv taky kreslí jako dvě protiběžné jednosměrky? To je nějaký
> úzus? Nebo když je na asfaltu dvojitá plná čára, tak už se to bere jako
> dvě cesty v OSM?
*** Komunikace bez dělícího ostrůvku (a bez svodidla) nemůže být dálnice.
*** Dvojitá plná čára není dělící ostrůvek => jedna cesta. Chápal bych
to jako úzus.

ha
hanoj