[Talk-cz] čísla turistických tras

Dalibor Jelínek dalibor na dalibor.cz
Čtvrtek Červenec 18 07:29:16 UTC 2013

Ahoj,
ani já přiliš nechápu, proč se tahle debata tak rozvášňuje.
Pokud KČT na rozcestnících a mapách přestal uvádět čísla
tras, tak jsou ta čísla tras turistům úplně k ničemu.
Stejně tak nechápu, k čemu by bylo dobré, abychom ta čísla
znali. Jedině v případě, že by nám KČT posílal jejich seznamy
a aktualizoval je, abychom věděli, co nám třeba chybí.
Ale takhle je to prostě jen číslo bez dalšího významu.
A zatím jsem z této debaty nijak nepochopil, k čemu by to číslo
bylo užitečné samo o sobě.

KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.

 Dalibor

-----Original Message-----
From: Marek Prokop [mailto:marek na sovavsiti.cz]
Sent: Thursday, July 18, 2013 1:58 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013/7/18 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:

> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně
> fungujícího systému? to je vtip?

V jakém smyslu ten systém funguje? Jak se pozná v mapě, že funguje?
Jak se to pozná v jiných aplikacích?

> @Marek Prokop:
>
> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou

Eh??

> to je nesmysl
>
> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou
> informace od KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze
> ještě dohledat v terénu
>
> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?

Hele, mírni se, krávy jsme spolu nepásli.

Mapujeme aktuální stav, a pokud je mi známo, smíme vycházet jen z veřejných zdrojů, v terénu zjistitelných faktů a dat, ke kterým nám někdo dá práva. V tomto smyslu tedy čísla tras prostě neexistují.

Ano, někde asi na starých rozcestnících ještě jsou, ale ty se vyměňují za nové (v mém okolí už byly prakticky všechny vyměněny) a na nich čísla nejsou. I kdybychom tedy znali původní čísla a i kdyby KČT nadále interně číslovalo, stejně nebudeme ani tušit, zda to které konkrétní číslo stále platí.

Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k čemu nám budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a všechny ne-KČT trasy u nás taky).

Marek