[Talk-cz] jmena cest jako relace

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Červen 12 07:36:26 UTC 2013

Dne 12.6.2013 00:06, Milan Vancura napsal:

> Ahoj,
>
> Takže nejdůležitější na začátek: Jsem pro všema dvaceti, samozřejmě za
> předpokladu, že bude JEDEN způsob, ne dva, ne neznámo kolik. A
> domlouvaný
> mezinárodně. Jsem ochotný pomoct, i s angličtinou.
>
> A co si od toho slibuju, nejdříve obecně:
>
> 1. jako technik v tom vidím jednoznačný posun v kvalitě dat. Ta ulice
> je
> objekt a jako každý jiný objekt má mít svoje tagy uvedené u sebe, tedy
> právě
> jednou. Tedy jinými slovy: polymorfismus máme teď, když stejné tagy
> [...]

Nejsem proti. Navíc, nějaký návrh už ve wiki je, stačí jej jen
dopracovat a začít používat:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Street

Ideální by bylo toto nějak zakomponovat do editorů, aby byla práce s
těmito relacemi co nejjednodušší. Ideálně tak, aby se o vše pokud možno
staral editor bez nutnosti do toho manuálně zasahovat.

Napadá mě třeba rozdělení ulice s mnoha segmenty na dvě. (dejme tomu, že
se politici zblázní a ulici fakt rozdělí na dvě nezávislé půlky ;-) )
Pokud bude původní ulice jako relace, není rozdělení na jedno kliknutí.
Chtělo by to něco jako "Split relation", případně další nástroje (které
mě teď nenapadají). Nevím, možná už něco takového existuje.

A když už jsme u toho, stejně by se mohlo udělat i omezení rychlosti,
pokud je v části ulice rychlost omezená a v OSM to je více segmentů.
Taky by se tím omezily duplicity tagů.