[Talk-cz] Fwd: Skoleni zakladu OpenStreetMap

Pavel Pisa ppisa4lists na pikron.com
Neděle Květen 5 20:47:17 UTC 2013

On Sunday 05 May 2013 19:46:13 hanoj wrote:

> *** FSV CVUT ho ma diky Martinovi Landovi v osnovach:
> http://geo.fsv.cvut.cz/gwiki/OpenStreetMap

Zdravím,

pokud na ČVUT již předmět je tak by bylo dobré mít snahu
neduplikovat předměty a nabízet ho na všech fakultách.
Naopak FIT by pak mohl třeba nabídnou předmět další,
který by se zabýval programátorských přístupem ke GIS
a rozsáhlé databáze, který by byl nad rámec předmětů,
které již na FSV existují.

Obecně mě situace na ČVUT moc netěší. Každá fakulta,
skupina duplikuje co může a občas ani neumožní přístup
k materiálům jiným fakultám. Nějak by se mi obecně více
líbilo, kdyby byla organizace jen universita a skupiny
odborníků na určitou oblast a ty nabízely tvorbu a výuku
předmětů napříč fakultami.

Na druhou stranu konkurence paralelně běžících předmětů
od jiných týmů také nějaký smysl má. Ale celkově vidím
spíš strašné plýtvání a nesmyslné boje místo toho, aby
jsme spoluprací posouvali úroveň celé školy. Ze zahraničí
nás stejně vidí jen jako jednu značku.

Prosím tedy, pokuste se alespoň aktivity okolo OSM koordinovat.
Rád na takový předmět upozorním studenty na FELu a budu
se snažit o to, aby jim byl uznávaný nejvýhodněji, jak to
v rámci jejich studijních programů půjde.

S pozdravem,

             Pavel Píša