[Talk-cz] Par dotazu, na veci nenalezene na Wiki

Karel Volný kavol na seznam.cz
Neděle Květen 19 09:01:09 UTC 2013

zdravím,

bez záruky, jak to vidím já:

> 1. V okoli je spousta krizeni vodnich toku a cest, ktere pak na
> validatoru keepright.at sviti jako cerveny blesk (nekterych z tech cest
> se tykaji i me editace, ale vesmes tam byly uz prede mnou).
>    - Staci doplnit spolecny bod, nebo je treba doplnit i informace o
> mostku?

společný bod rozhodně nedoplňovat, pokud nejde o níže zmíněný brod ... tuším
že již proběhla nějaká diskuse na téma falešných poplachů u keeprightu - resp.
on má vpodstatě pravdu, to křížení by se mělo lišit hodnotou layer, jinak tam
společný bod být "musí", ale to souvisí s následujícím:

> Co kdyz nejsou znamy, nechat to tak?

pokud nelze dát most s vyšším layerem anebo tu dále zmíněnou skruž s nižším,
tak nechat - validátor je pomůcka, která může pomoci odhalit chyby, rozhodně
není správné zanášet do mapy chyby faktické jen pro uspokojení validátoru

obecně, někteří (já a pár dalších podivínů ;-)) zastávají názor, že lepší
informace "hic sunt leones" nežli něco, co sice vypadá uvěřitelně, ale realitu
stejně nepopisuje

>    - Jak resit situaci, kdy tam neni most, ale betonova skruz pod cestou
> , kterou je potok kratky usek sveden - rozdelit potok na useky a uvest
> layer a odpovidajici tag?

řekl bych, že přesně tak

>    - Uvadet ford=yes i u pesich turistickych cest (skutecne je nutno
> prejit potok mokrou nohou nebo preskakat po kamenech)?

ano; resp. to přeskákání po kamench lze upřesnit:

ford=stepping_stones

> 3. Sportovni centrum, kde je zaroven kryty bazen, kuzelky, apod. Jak vse
> zaznacit najednou (ruzne tagy)? Nebo nechat jen to sportovni centrum?

to je na individuální posouzení ... pokud je známo co vše se tam provozuje a
dá se předpokládat, že tato informace bude sedět s realitou, tak za sebe
určitě preferuju maximální upřesnění

> 4. Kresleni turistickych tras - je jasne, ze z Shocartu/KCT/... nelze
> kopirovat (a sam vim, ze casto ta jejich trasa v mape vede kus od te
> skutecne). Nicmene je mozne pouzit cizi verejne dostupny zaznam trasy v
> GPX,

to záleží na licenci toho konkrétního záznamu, co chceš použít - pokud se
bavíme o uploadech tracklogů na OSM, tak tam to samozřejmě dovoluje

>   - Jak stara data je mozno pro trasy pouzit? Mam zaznamy v GPX nekolik
> let zpet, ale mezitim mohl byt potencialne nejaky usek posunut.

ač jsem výše říkal něco o lvech, tady konkrétně(*) se zase kloním k názoru, že
lepší něco než nic - tedy po ověření, zda trasa vůbec ještě existuje

moje zkušenost je taková, že při tom přeznačování se ledacos vrací do
původních tras, už kolikrát jsme šli vandr s různejma vydáníma téže mapy, a
stará seděla a nová byla v pytli ...

(*) co se týče (ne)konzistence v názorech - rozdíl, proč se na to dívám jinak,
je ten, že tady někdo tu realitu aspoň kdysi viděl, kdežto když se někde kříží
potok z DIBAVODu a cesta z ŘSD, tak to máme dva nespolehlivé zdroje a nulovou
osobní zkušenost, hm ...

>   - Co papirove mapy vydane krajem, z podpory EU apod., je mozne se
> inspirovat z nich (ale pouzit informace z rozcestniku, uz existujici
> cesty v mape resp. je nakreslit podle Bingu)?

opět, záleží na konkrétní licenci ... je to poměrně složitá problematika,
některé granty dokonce vyžadují otevřenost, většinou se to neřeší, pokud by
dílo bylo vytvořeno přímo úřadem, tak je by default k dispozici, ale realita
je taková, že úřad to někomu zadá a pak práva omezuje ten zpracovatel ...
tenký led, fakt tenký led, nejlepší je pokusit se získat explicitní souhlas

>   - Cisla tras - maji se uvadet i nove typy, co jsou na rozcestnicich
> (FM123a - pokud se to vubec tyka tras), nebo jen puvodni ctyrciselne kody?

obecně se preferuje to, co je přímo na tom rozcestníku (ale pokud je k
disposici i informace navíc, jak je ta trasa vedena v nějaké evidenci, tak to,
že to na tom rozcestníku není, neznamená, že bychom si tu informaci jako
doplňkovou nemohli uvést)

> 5. Jak zaznacit zvonicku - man 'made=campanile' se mi nikde nerenderuje,
> je jeste nejaka dalsi alternativa?

pokud se nerenderuje něco, co by mělo (je to odsouhlasený způsob značení), pak
je třeba obrátit se na správce příslušného rendereru, aby to přidal, nikoliv
měnit značení

> 7. Cisla popisna - v me oblasti uz byla importovana, ale uplne nesedi na
> stredy budov.  Maji se nechat na puvodni pozici kvuli konzistenci s
> ruznymi nastroji, ktere je pak kontroluji/aktualizuji informace, nebo je
> posunovat?

nemůžu se vyjadřovat za ty "různé nástroje", ale AFAIK to sedět na středy
budov ani na původní umístění nemusí - naopak, číslo by mělo označovat spíše
příslušný vchod

> 8. Pozemky v obcich (zahrady) - nekde jsou vzaty z katastru a zakresleny
> jinde jsou jen budovy. Je nejaky zazity standard, jestli je znacit nebo ne?

hm, jak se komu chce?

K.