[Talk-cz] Společné hranice ploch

jzvc jzvc na tpfree.net
Středa Květen 22 10:49:12 UTC 2013

Dne 22.5.2013 10:17, LM_1 napsal(a):
> Někdo by mohl nesouhlasit, ale podle mě: na hranici mezi loukou a
> lesem jen jedna cesta (way) s tagem source, případně plotem nebo jinou
> fyzickou hranicí apod., která je členem dvou multipolygonů - jednoho
> pro les, jednoho pro louku, na kterých jsou všechny příslušné tagy.
> Více čar přes sebe (byť se stejnými body) obvykle komplikuje editaci.
> Lukáš Matějka (LM_1)

Potiz je, ze na to musis vyrabet relace a s relacema se ani pres
veskerou snahu nepracuje zrovna nativne a pohodlne. Viz budovy, kdyz mas
dve vedle sebe, tak mezi nima je nejspis jedna zed ne dve ... presto se
budovy kresli tak, ze maji soubezne hranicni cesty. Stejne se pak kresli
drtiva vetsina ploch, a do relaci se to dava spis vyjimecne - tam kde to
ma nejaky zcela zasadni smysl nebo to jinak udelat nejde.

To by se totiz editory musely chovat tak, ze z toho tu relaci vyrobi
automaticky, aniz by do toho kreslic musel nejak hrabat ... a idealne
aniz by to nekde videl. Navic by takovych automatismu musel abyt cela
rada ... co treba, kdyz najdu na hranici nejakych dvou ploch nejakou
dalsi, jinou plochu ... pokud to nejsou relace, tak proste ty dve cary
odtahnu od sebe a vepisu tam to co tam je... kdyz to bude relace... je
to sr..ni na pul dne.

Plati (bohuzel) zcela obecne ... o vsech pripadech vyuziti relaci.
Pridelal sem odbocku k silnici, puvodni tam roztrch, abych moh doplnit
zakazy odboceni ... z zjistil, ze puvodni uz v nekolika odbocovacich
relacich byla ... nekde jinde ...=> rucne sem je musel spravovat ... a
to sem v tomhle pripade vedel, jak ta relace "datove" ma vypadat,
protoze i JOSM to sice umi nastrojem vyrobit, ale to je tak vsechno. V
tomhle pripade by editor mel zcela automaticky z ty relace vyhodit
segmenty, ktere nejsou pripojeny k definovanemu krizeni. Je spousta
relaci se slozitou strukturou, ktery se nijak rozumne rucne editovat
nedaj, ale rozbit se daj velmi snadno libovolnym zasahem v okoli. Velmi
vyjimecne se editor aspon zepta (napr pri otoceni smeru cesty a
jednosmerce ...)

=> osobne se snazim relacim vyhybat, pokud to jen jde.