[Talk-cz] Turistické známky

Milan Vancura milan na ucw.cz
Středa Květen 22 12:25:57 UTC 2013

Ahoj všem.

Přiznávám, překvapuje mě, že v tak základní věci (co se týče typu dat) není
shoda ani po tolika letech projektu. Pořád jsem čekal, co napíší zkušenější,
ale teď mám pocit, že už se téma začíná rozmělňovat do detailů, a tak se
ozývám, než  se úplně rozdrobí do ztracena (stejně jako např. téma tagování
českých škol nedávno, toho je velká škoda).

On Wed 22-05-13 13:21:03, Marián Kyral wrote:

> Stejně tak tak nebudeš mít ani adresní body - nejsou součástí objektu.

Ano, a spousta dalších dotazů. Např. POI a jeho adresa, třeba obchody. Jsou
separátní nody. A co teprve pokud je obchod celá budova. Ano, pak nelze udělat
rozumný automatický dotaz ani tak základní a přirozený jako "adresa obchodu".
Jenže, pokud se nepletu, tohle nevyřešíme globálně, protože to plyne ze
samotného designu dat OSM:

> Jediný problém mám s tagy. V podstatě všechny mohou kolidovat. Takže by TZ
> musely mít speciální tagy:
>
> name:tz=
> ref:tz=
> source:tz=

To je přesně ono - v datovém modelu OSM nelze mít k jednomu objektu
(jakémukoliv) více nezávislých _sad tagů_. Takže to musí skončit nějakou
obezličkou. A než středníky, ":tz" apod., tak mi přijde jednoznačně lepší mít
separátní nody pro separátní sady vlastností. A hlavně už je toto řešení
použito v OSM (ve všech zemích) tolikrát, že ani nevidím smysl, proč pro jeden
detail (turistické známky) se najednou tvářit, že zachráním svět.

Pokud někdo touží zachránit/vylepšit OSM svět, ať prosadí standardní rozšíření
datového modelu OSM. Pak na něj můžeme přecházet. A ne, to není odmítnutí
dobrých snah a dobrých připomínek, to myslím zcela vážně. Hodnotu to má až
standardizované.

Plus samozřejmě pro turistické známky platí i všechny praktické argumenty
zmíněné v minulých mailech ostatními: snadnost importu a jeho změn v budoucnu a
hlavně že nebudeme muset řešit typy známkových míst - např. když nelze TZ místo
přiřadit jednoznačně (Brněnské podzemí).

Milan Vančura