[Talk-cz] Opravdu není žádná shoda o adresních bodech?

Karel Volný kavol na seznam.cz
Středa Říjen 2 13:06:55 UTC 2013

zdar,

> [...]
> umisteni nejakyho bodu s adresou. Zato je pro navigaci snadny urcit
> sprave otagovany vchod nalezejici budove s adresou, ale neni uz tak
> snadny urcit vchod nejaky nedefinovany budovy u ktery se nekde kolem
> povaluje nejakej jinej bod s adresou (a tady podotykam, ze se vzhledem k
> v nekterych mistech opravdu vyvedenemu importu, adresni body povalujou
> klidne i o dve ulice mimo ...).
>
> Ja bych trebas chtel aby me navigace privedla ke vchodu do budovy, a ne
> aby me privedla do sice adresne spravny ulice ... ale na druhy strane

právě z tohoto důvodu považuju za vhodné dávat adresu na bod odpovídající
hlavnímu vchodu (resp. vchodu s příslušným číslem), a aby tento bod náležel
budově (aby byl součástí hrany budovy)

tedy samozřejmě pokud je pozice vchodu známa ...

> 6) ze na budovu patri adresa mas napsany trebas i u popisu tagu budovy
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Buildings stejne jako mas tu
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:addr ze adresa je mozna na bod i
> area.
>
> Suma sumarum je OSM vyhradne o tom, ze si kazdy taguje co chce a jak
> chce ... a v tomhle ohledu jsem naprosto proti jakymkoli pokusum to
> omezovat nebot prideleni adresy budove je spravne po vsech strankach,
> adresni bod je zjednoduseni, ktere nema opodstatneni, pokud je na miste
> zakreslena budova.

dovolil bych si oponovat, "co chce" budiž, každého věc jaké věci v mapě
potřebuje (a kolik energie je ochoten vynaložit na jejich zakreslení), ale
"jak chce" nikoli, anžto je třeba se dohodnout jak to zpracovávat a jak
nekazit dílo ostatním

nicméně, jít v těch pravidlech lokálně mimo to, co bylo dohodnuto mezinárodně,
aniž by k tomu byl nějaký závažný důvod (a odpověď na otázku "proč musí být
adresa právě a jen na samostatném bodě" postrádám), je IMO hovězina

K.