[Talk-cz] footway vs. path vs. bridleway

Pavel Machek pavel na ucw.cz
Pondělí Září 2 10:34:06 UTC 2013

Ahoj!

> mne by prislo nejrozumnejsi to prelozit ceskymi terminy, ktere
> kazdy snad tak nejak intuitivne chape a mel jsem pocit, ze aspon
> tady v listu kolem toho v minulosti celkem panovala shoda:
>
> - highway=path ... pěšina
> - highway=footway ... chodník (v městském slova smyslu, pozor na
>                       rozdíl oproti slovenštině - automaticky u nej
>                       vyplyva, ze by se tam cyklista nemel vyskytovat
>                       z duvodu zakonnych omezeni, pokud neni explicitne
>                       prerazeno pomoci bicycle=yes)
> - highway=track ... polní nebo lesní cesta
>
> Pouzivat footway pro uzkou pesinu bych spis nedoporucoval - protoze
> [...]

Zkuseny trialisty jsem videl "jet" na kole po 1m sutrech v
potoce...

Predstavoval bych si ze highway=path ... _vhodna_ i pro neco jineho
nez chodce, highway=footway _vhodna_ opravdu jen pro pesiho (ano,
nekdo by tam mozna dokazal projet na kole nebo koni nebo s kocarkem,
ale neni pro to vhodna).

Jinymi slovy kdyz pojedu na horskym kole, budu preferovat cycleway
pred bridleway, bridleway pred path a path pred footway.

									Pavel