[Talk-cz] footway vs. path vs. bridleway

Marek Prokop marek na sovavsiti.cz
Pondělí Září 2 18:43:05 UTC 2013

2013/9/2 jzvc <jzvc na tpfree.net>:

> Navic znacena cesta != cesta v katastru ... to si zjistil kde?

Jo, to bylo nepřesné, už jsem se přiznal :-) Nicméně jako výklad
zákona jsem to někde viděl.

> mini se tim cesta existujici (v obecny rovine) v chranenych
> oblastech/parcich pak cesty ktery jsou vylozene oznaceny jako pristupny.
> Jednoduse jde o to, ze jako cyklista/konak ... nemuzes jen tak litat mezi
> stromama na mistech, kde zjevne zadna cesta neni.

Potíž je, že to je takový začarovaný kruh. Pokud by se tím mínila
jakákoli reálně používaná (vyšlapaná, vyjetá...) cesta, pak by stačilo
někudy začít jezdit/chodit a automaticky by vznikla cesta.

Já primárně reagoval na ty lesy okolo Říčan, kde situaci znám skoro 20
let a polovina cest vyznačených v OSM původně cestami nejsou a pojetí
zákona tedy IMHO neodpovídají. Část jsou staré průseky pro jednorázový
svoz dřeva před mnoha lety, část vyšlapali postupně pejskaři a běžci,
ještě před tím, než někoho vůbec napadlo jezdit do lesa na kole či na
koni. U takových považuji za OK je vyznačit jako path bez přístupu
kolům a koním. Že na to budou mít koňaři a cyklisti jiný názor, je
jasné.

Zdraví,
Marek