[Talk-cz] Shrnti rozliseni a vyznamu tagu cest - Re: footway vs. path vs. bridleway

Pavel Bokr osm na kraluvdvur.cz
Pondělí Září 2 23:21:28 UTC 2013

Zdravim,

trochu se vratim na zacatek diskuze (snad mi prominete ze pominu pravni
diskuzi) a vratim se k tomu, ze v mape jsou problemy s klasifikaci
Path/Footway/Bridleway/Cycleway a nekde i Track.

Jsem rad ze se tema otevrelo protoze tohle je zadouci probrat (tohle je
jedna z veci co me osobne taky trochu trapila) a pokud mozno udelat neco pro
to aby se stav jeste dale nezhorsoval, ale pokud mozno sjednocoval a to
pokud mozno i u nove prichozich maperu.

Ja osobne bych navrhoval sepsat na wiki nejaky rozhodovaci klic s priklady
na to rozsliseni tech tagu ktere se motaji pokud mozno tak aby na jedne
strance ziskal uzivatel prehled o smyslu tech tagu a jejich rozdilech.
Udelal jsem zacatek nastrelu co by me prislo uzitecne:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Pavel_Bokr/Test/Cesty

O co mi pri tom slo:
- sjednotit na jednu stranku informace ktere znamenaji prolezat vice stranek
i jiste zkusenosti
- snazil jsem se o soulad s wiki a take s nazory ktere zaznely tady v
diskuzi
- doplnil jsem vice obrazku pro priklad (pokud je jich hodne vzdycky lze
umazat)
- dat impuls k tomu aby z diskuze vzesel pokud mozno nejake zavery ktere by
se nekde zkoncetrovaly tak aby pripadni zajemci dostali informaci aniz by
museli procitat diskuzi

a proto ptam se jestli ma podle vas neco takoveho smysl - tedy napsat neco
takoveho jako jsem nastinil na wiki aby to pomohlo v rozlisovani techto
problematickych tagu

Neni to ucesane ani dokoncene, nechtel jsem pripadne venovat cas necemu co
by bylo k nicemu nebo nemelo podporu - uprime nemam moc odvahu neco takoveho
delat bez podpory ostatnich abych pripadnou chybou nenadelal pripadne vic
skody nez uzitku, byt si osobne myslim ze by to bylo uzitecne, ale urcite
jsem si do toho pridal svuj pohled na vec (v EN wiki dokonce u bridleway
obrazek ktery vypada ze po klasickem tracku je vedena trasa pro kone coz je
podle me u nas matouci, byt pochopim ze hodne veci vychazi z UK kde maji v
leccems jine pojeti veci obzlaste cest a jejich uzivani) a asi je tam i neco
co oficialni dokumentace tak vyslovne nerika .

Pavel Bokr