[Talk-cz] practical_maxspeed was Re: footway vs. path vs. bridleway

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Září 12 09:14:17 UTC 2013

zdar,

> Predstavoval bych si to jako udaj "jakou rychlosti tu projede
> sanitka"... ridici sanitek maj velkou kravu, nemusi hledet na omezeni
> rychlosti, ale nechtej se zabit.

to je IMO blbost

jednak sanitka projede jinak v zácpě (a úplně jinak než běžné auto(*)), a
jinak když je prázdno - takže den/noc, resp. špička/mimo špičku je vpodstatě
nutné rozlišení

(netýká se jen měst a semaforů, třeba na trase Tišnov-Kuřim jedu mimo obce za
prázdna pohodlně tachometrových 110, jakmile je tam ale jen pár aut, tak to
klesá na 70-80, aniž by šlo o zácpu, prostě tam ti kloboučníci s vajíčkama víc
nejedou i když jim nic nepřekáží)

a jednak je _fakt velkej rozdíl_ mezi různejma prostředkama, a ani ta sanitka
není kráva tak velká, aby se podlo toho řídil autobus nebo kamion a na druhou
stranu není tak silná a mrštná, aby se podle ní řídila motorka

(*) rozumím, že jsi tu sanitku myslel obrazně a tedy úvaha o jízdě s majákem
je už trošku extrém, ale neuškodí to trošku vypíchnout jako poukaz na značnou
různorodost dopravních prostředků i řidičů

> Pro navigaci se hodi oba udaje, a vybrat minimum neni problem.

+1 ... tedy za předpokladu, že bychom dokázali vyřešit stanovení té
"practical" hodnoty (IMO prostě "one size fits them all" nestačí)

> Jenze nadmorskou vysku v osm nemame,

máme, ale málo :-(

lidi, prosím, jestli ten údaj víte, tak ho tam dávejte!

> a odhad maxspeed z tvaru silnice bude obtizne/nepresne...

nevim, jak to dělá TomTom, ale naše stará Go 920 to zvládá docela dobře,
udávané časy nejsou délka/maxspeed a mimo město (semafory a zácpy) to docela
sedí s realitou (tedy kromě toho, že jezdím konstantně skoro o 20% rychleji
než odhaduje :-) ale ta chyba je prostě furt stejná, není to tak, že na
rovných silnicích by se trefil a na zakroucených by odhadoval míň protože by
počítal s plnou rychlostí)

takže bych to tak tragicky neviděl ... jen kdyby byli lidi, co na tom
zapracujou, že ... a teď ještě otázka u kterého projektu, Navit mi nikdy
pořádně nechodil, vyměnil jsem telefon a dal jsem tam OsmAnd, ten taky nicmoc,
blah :-(

> zavisi to tez na sirce sirce silnice (bezne se netaguje)

to samý ... lidi víte to? - dejte to tam!

> a tom, jestli je videt za zatacku (nevim ze by se tagovala),

zatáčka je snad geometricky jasná, s viditelností je to horší, to bohužel moc
řešit nejde (vzrostlá kukuřice dělá divy ...)

> povrchu, ...

do třetice: víte to? - dejte to tam!

> [A co bych doopravdy chtel by bylo upozorneni "kdyz ted das nohu z plynu,
> dojedes setrvacnosti k dalsimu omezeni spravnou rychlosti".]

to je ovšem velmi často silně nepraktické :-)

K.