[Talk-cz] trochu neco jineho k rychlosti

Karel Volný kavol na seznam.cz
Neděle Září 15 20:55:18 UTC 2013

> Cituji původní příspěvek: "maxspeed=default a maxpeed:type=CZ:urban nebo
> rural". Po navigaci se nechce tušit, uvnitř čeho naviguje, má mít jen
> převodní tabulku "CZ:urban=50, CZ:rural=90" atd. Výhodou je, že kdyby se u
> nás změnila pravidla silničního provozu, stačí změnit tu tabulku a není
> třeba přepisovat milion tagů.
>
> Netvrdím, že to je nějaká zásadní výhoda (a pravděpodobný scénář), myslím,
> že to za to ani nestojí, ale upravit si původní návrh na variantu "uplne
> stejne muze navigace urcovat rychlost podle toho, uvnitr jakeho statu se
> [...]

"děkuji ti náčelníku ..." :-)

jen bych upřesnil, že ta tabulka musí být složitejší, povolená rychlost v
daném státě je určena nejen obec/mimo obec, ale i typem silnice a druhem
vozidla

- a teď ruku na srdce, pokud si řekneme, že tedy budem dávat konkrétní hodnotu
maxspeed na každý úsek silnice, kdo k tomu dává i maxpeed:hgv tam kde se to
liší? ... teď jsem náhodně koukl na D1 poblíž Devíti křížů, a tam to třeba
není, a pochybuju, že jsem zrovna narazil na strašlivou vyjímku a jinak je to
všude poctivě zapsané

... což mě ovšem přivádí na myšlénku, že vlastně ani netagujeme minspeed,
takže je to též čistě na autorech navigace jak si poradí s tím, že třebas
městský skútřík na dálnici nesmí, byť by si majitel do navigace zadal omezení
rychlosti na 45 km/h

K.

p.s. ohledně těch pravděpodobných scénářů, asi už jsem moc starej, ale já si
změnu rychlostních limitů v ČR pamatuju; a ostatně na Slovensku proběhlo
snížení v obci ze 60 na 50 docela nedávno, tak dva-tři roky řekl bych