[Talk-cz] číslo evidenční v addr:housenumber

Dalibor Jelínek dalibor na dalibor.cz
Čtvrtek Září 26 13:48:25 UTC 2013

Ja myslim, ze pointu jsem pochopil a reagoval na ni v uz prvnim mailu.
Kdyz tam nebude zadny prefix, tak se obavam, ze ani zadny prefix nebude zobrazen na mape a pak nepujde pohledem do mapy rozlisit domy c.p. 3 a ev.c. 3.
Proto bych tam prefix nechal.
Jen by bylo fajn pouzivat vsude stejny.

Ze by se mel zmenit zpusob vyhledavani na podretezec je dobry plan. Mozna lepe nez podretezec by bylo prohledacat vsechny tri tagy s cislem zaroven. Zkus o to pozadat.

Zdravi,
Dalibor

Sent from my HTC

----- Reply message -----
From: "KarelVolný" <kavol na seznam.cz>
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
Subject: [Talk-cz]číslo evidenční v addr:housenumber
Date: Thu, Sep 26, 2013 14:29

ehm, pár poznámek, mám pocit, že poněkud uniká původní pointa ...

1) nemluvím o obsahu addr:provisionalnumber ale o tagu addr:housenumber

dávat do prvního cokoli mimo čísla je blbost, protože to, že jde o číslo
evidenční je jasně určeno již názvem a definicí tagu

2) diskuse není o (nebylo mým cílem diskutovat o) tom, jestli prefixem v
addr:housenumber má být "E" nebo "0" nebo "ev. č.", nýbrž jestli tam vůbec
nějaký prefix musí být

chápu snahu reflektovat realitu a mít tam přesně to, co je na domě na tabulce,
ale činí to potom problémy při dalším zpracování (např. to zmíněné
vyhledávání), neboť vzhledem k odlišnosti zvyklostí nelze bez místní znalosti
předem odhadnout, co tam vlastně má být

navíc používání prefixu v případě čísla evidenčního není konsistentní s
doporučením pro číslo popisné a orientační, kde se nepoužívá

jinými slovy, když dostanu adresu ve stylu "Horní Dolní 3", bylo by skvělé,
kdyby mi vyhledávání vyhodilo všechny tři baráky, pro které je to relevantní,
tj.

a) Horní Dolní ev. č. 3
b) Horní Dolní č.p. 3 / č.o. 5
c) Horní Dolní č.p. 1 / č.o. 3

momentální situace je taková, že a) se nematchne protože "3" neodpovídá
začátku "E3"

můžeme se sice hádat, že jde o chybu vyhledávače, že nevyhledává podřetězec od
libovolné pozice, na druhou stranu ale zase nestojím o to, aby mě to zahltilo
i domy číslo 13, 23 ...

nalezení a) můžeme pomoci tak, že se na prefix "E" prostě vykašleme a nebudeme
ho tam dávat ...

K.