[Talk-cz] číslo evidenční v addr:housenumber

jzvc jzvc na tpfree.net
Čtvrtek Září 26 19:59:55 UTC 2013

Dne 26.9.2013 14:29, Karel Volný napsal(a):

> [...]
> tj.
>
> a) Horní Dolní ev. č. 3
> b) Horní Dolní č.p. 3 / č.o. 5
> c) Horní Dolní č.p. 1 / č.o. 3
>
> momentální situace je taková, že a) se nematchne protože "3" neodpovídá
> začátku "E3"
>
> můžeme se sice hádat, že jde o chybu vyhledávače, že nevyhledává podřetězec od
> libovolné pozice, na druhou stranu ale zase nestojím o to, aby mě to zahltilo
> i domy číslo 13, 23 ...
>
> nalezení a) můžeme pomoci tak, že se na prefix "E" prostě vykašleme a nebudeme

Cus, resite tu to, co vyresit nejde ...

addr:housenumber=1081/2
addr:conscriptionnumber=1081
addr:streetnumber=2

=> textova zkratka sem tam pise z jednoduchyho duvodu, aby se dalo
poznat, jestli je tam cosi jako cislo popisny/orientacni (technicky tam
muze byt jen jedno nebo druhy) pripadne prave cislo evidencni.

Defakto je ovsem cely addr:housenumber v rozporu s pravidly OSM.
Duplikuje data a vyplnuje se to jen kvuli blbymu renederu. Kdyz uz, tak
by se to melo idealne zrusit uplne, a reneder by to mel sestavovat sam z
tech 3 tagu. Samo, totez plati pro prohledavani ... davat vic udaju do
jednoho tagu je zhuverilost.

"už teď nelze pohledem na mapu rozlišit číslo popisné a číslo
orientační, pokud
je uvedeno pouze jedno z nich
"

Otazka zni, zda v mape vubec treba mit cisla evidencni, kdyz to je
oznaceni kdejaky lesni boudy na seno ... ;D Kazdopadne alespon pro me je
celkem podstatny rozpoznat prave to evidencni (ktery vetsinou nehledam),
narozdil od popisnyho/orientacniho, protoze pravazne hledam adresu ... a
z kontextu uz rek bych usoudim, kde je to spravny misto.