[Talk-cz] Jak je široká normální garáž?

Petr Kolomazník petr.kolomaznik na gmail.com
Úterý Duben 15 10:21:02 UTC 2014

Ahoj,

nevím přesně k čemu minimální šířku garáže potřebuješ, ale z hlediska
platných technických norem bych vycházel z ČSN 73 6058 - Jednotlivé, řadové
a hromadné garáže (normu mohu v případě zájmu zaslat). Minimální šířka
garáže potom je:
A) Minimální šířka parkovacího stání v jednotlivé nebo řadové garáži (stání
je z obou stran vymezeno stěnami) je pro osobního vozidla skupiny 1a ...
2900 m
B) Minimální šířka stěny garáže vychází z použité nosné konstrukce a
opláštění. Odhadl bych ji:
* ocelová konstrukce + plech nebo desky ... min. cca 100 mm
* zděná konstrukce s omítkou ... min. cca 230 mm
* betonová konstrukce ze zmonolitněných pohledových dutinových betonových
tvarovek ... min. 200 mm

Výsledná vnější šířka garáže potom je B + A + B = min. 3100 - 3350 mm

Doplňuji ještě, že minimální délka stání v garáži je 5250 mm a z ní tedy
analogicky plyne minimální vnější délka garáže 5450 - 5700 mm.

Pokud si však garáž postavil někdo svépomocí na zahradě, může se samozřejmě
dostat i na menší rozměry.

Petr