[Talk-cz] Dotaz k prubehu kontroly - Re: Průběh importu adres

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Duben 16 11:32:45 UTC 2014

Předpokládal jsem, že to budeme řešit nějak hromadně, ale zatím to k tomu
nespěje.

Naprostá většina objevených chyb se dá lehce odhalit vhodně napsaným
selectem:
*) Budovy s číslem popisným i číslem evidenčním zároveň
*) Adresní místa daleko od svých budov
*) Adresní místa daleko od svých ulic
*) Dvě nebo více adresních míst na stejné pozici, případně velmi blízko sebe
(v řádu centimetrů)
*) ... Petr možná ještě něco doplní

Pokud by v ČÚZK měli zájem, jistě by tyto kontroly již dělali. Databázi mají
;-) Případně jim nic nebrání s tím začít.
Jak proběhlo tady v diskuzi, problémy s adresami by se měly hlásit přímo
konkrétní obci a to je celkem dost komplikované (vyhledat si, kdo to má na
starost, srozumitelně popsat problém...). A že tady těch obcí je :-D

Trochu problém je v místech, která ještě nejsou plně digitalizovaná. Tam
chybí budovy a není to jednoduše dohledatelné. Nicméně jsem měl i pár
případů, kdy umístění dle RUIAN neodpovídalo umístění adresního bodu v KM.
Tam má ČÚZK proti nám výhodu. Mají obě databáze a mohou to tedy porovnat.
Zatímco my máme pouze obrázek a můžeme hledat pouze vizuálně - v několika
případech jsem byl úspěšný. V jiných ne. Takový bod jsem pak označil pomocí
fixme - že se hladá správná pozice :-D.

Marián