[Talk-cz] Nové překlady Wiki

Petr Kolomazník petr.kolomaznik na gmail.com
Pátek Duben 18 11:59:13 UTC 2014

Ahoj,

navrhoval bych upravit definici retenčních nádrží a poldrů:

"basin=detention ... Suchá nádrž, suchý polder sloužící ke zpomalení odtoku
dešťových nebo povodňových vod z území. Je porostlý nízkou vegetací a může
být i mírně zemědělsky využíván. V poldru zachycená voda postupně zcela
odteče do navazujících vodních toků (s výjimkou případných mokřadů či
lokálních tůní, v nichž však necirkuluje voda a mohou i vyschnout). Suchý
poldr bývá často umisťován jako další stupeň ochrany nadřazený retenčním
nádržím a jako takový bývá potom relativně většího rozsahu. Nejde však o
pravidlo, a suchý poldr se tak může vyskytovat i jako první stupeň
zpomalení odtoku dešťových vod v místech, kde není zájem udržovat v nádrži
stálou hladinu vody - např. u parkovišť, technologických areálů apod."

"basin=retention ... Retenční nádrž sloužící k akumulaci a zpomalení odtoku
dešťových nebo povodňových vod z území. Může být porostlá vegetací, nejde
však o pravidlo. V nádrži je cíleně udržováno určité minimální množství
vody k okrasným, ekologickým, oddechovým či jiným účelům. Pro zajištění
průtoku vody je nádrž buď umístěna na trvalé vodoteči, nebo je minimální
cirkulace vody zajištěna uměle. V případě deště je nádrž schopna přiváděnou
vodu nejprve akumulovat a při dosažení maximální hladiny i řízeně vypouštět
do navazující dešťové kanalizace či vodního toku."

K problematice též viz norma TNV 75 9011 (
http://eagri.cz/public/web/file/209372/TNV_75_9011__brezen_2013.pdf ), z
níž vyjímám následující obrázky:

[image: Vložený obrázek 2]

[image: Vložený obrázek 4]