[Talk-cz] Dotaz k významu bicycle:yes

Jakub Sýkora kubajz na kbx.cz
Úterý Duben 22 12:44:28 UTC 2014

Souhlasil bych, pokud by tam nebyla kolize defaultu a ciselne hodnoty.

highway=primary
implikuje default, nikdo zatim nic lepsiho nevi - neni to zmapovane, na tom se shodneme. Ten default ale nemusi byt 90 - zalezi na tom, jestli treba primary nevede skrz obec. Je tedy na nejakem algoritmu, aby se s tim vyporadal pro navigaci/mapu maxspeed.

highway=primary
maxspeed=90
rika nam dve mozne veci, ze tam bud neni omezeni, nebo taky, ze tam ta cedule skutecne je - co kdyz je primary v obci, kde se smi bezne 50 a protoze neni zadouci, aby tam auta jezdila pouze 50. Znamena to tedy lajdackeho editora nebo opravdu znacku 90 v obci? Nekdy se i takove nebo podobne veci stavaji. Ze samotne hodnoty si nemuzeme byt jisti. Source nam jasne napovi o jaky pripad jde nebo nam minimalne pomuze s kontrolou.

highway=primary
maxspeed=90
*source:maxspeed*=CZ:rural
implikuje default a vime, ze tam je - ze tam neni znacka omezujici nebo dokonce navysujici povolenou rychlost. Je tam ciselna shoda a ze source vime, ze je to defaultem - koza se nazere a vlk zustal cely. Ale proc uz rovnou nenapsat maxspeed=CZ:rural...

highway=primary
maxspeed=60
*source:maxspeed*=survey/RSD import znacek, ci co ja vim...

cesta, je tam znacka, ze se tam smi 60.

Me nejde, Pavle, o nic vic, nez o tu semantiku - kde se to cislo vzalo a zda nahodou neznamena neco jineho, nez bychom si mysleli. V prvnim pripade jsem totiz schopen automaticky pruzne reagovat na zmenu legislativy - a ze to neni nemozne dokazuji nasi zakonodarci: Snizeni rychlosti z 60 na 50 v obcich, zvyseni rychlosti ze 120 na 130 na dalnicich. To jsou plosne zasahy, ktere se muzou stat dost kdykoliv. V pripade prvnim, pokud bude chybet semanticka informace se bude velmi slozite zjistovat, zda hodnotu zmenit, ci ne.