[Talk-cz] Hlášení chyb RUIAN přímo z JOSM

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Neděle Duben 27 16:47:13 UTC 2014

Dobrý den,

děkujeme za odezvu, pokusím se sepsat aktuální problémy.

- definiční bod jednoho stavebního objektu uvnitř hranic jiného stavebního
objektu. Stavební objekt A má definiční bod i hranice. Stavební objekt B má
pouze definiční bod, který leží uvnitř polygonu hranic stavebního objektu A.
Oba objekty A i B mají své adresní místo (adresní místa), která jsou vzájemně
nepodobná či jsou naopak zvláštně podobná. Například jeden stavební objekt má
adresní místo s č.ev. 45 a druhý s č.ev. 1045. Domnívám se, že jde o nějakou
systematickou chybu. Vyskytuje se to různých KÚ a budou to řádově desítky
tisíc případů. Mohu vytvořit automaticky seznam takovýchto dvojic stavebních
objektů. Myslím si, že jeden z těch stavebních objektů reálně neexistuje,
nemám však možnost zjistit, který to je. Nevím, zda adresní místo má být č.ev.
45 nebo č.ev. 1045. To je asi současný největší problém.

Dále můžeme provést nějakou základní kontrolu umístění adresních míst. Co se
stává:

- adresní místo leží úplně mimo katastrální území. Rekord, co jsem viděl, bylo
asi 56 kilometrů mimo.

- adresní místo je velmi daleko od stavebního objektu, ke kterému náleží; až
několik kilometrů.

- adresní místo, které má ulici, je velmi daleko od této ulice, případně
taková ulice v dosahu několika kilometrů vůbec neexistuje. Možná chybí
definiční čára ulice, možná je adresní místo úplně mimo.

Toto jsou problémy, které lze více-méně zjistit vhodným dotazem z aktuální
databáze.

Pak se vyskytují případy, kdy několik stavebních objektů má stejnou geometrii
a asi i stejný definiční bod. Typicky jde o panelový dům např. s pěti vchody,
vedený jako 5 stavebních objektů. V RÚIAN je je těchto pět stavebních objektů,
ale leží na sobě, místo toho, aby ležely vedle sebe.

Dále je to záměna volnéjho prostoru a stavebního objektu. Tam, kde je ve
skutečnosti nádvoří, je v RÚIAN stavební objekt a tam, kde je ve skutečnosti
stavební objekt, v RÚIAN není. 51247984 je odstrašujícím případem takového
stavebního objektu. Toto neumím zjistit automaticky s dostatečnou
spolehlivostí, toto by se muselo hlásit individuálně.

Myslím, že toto pro začátek bohatě stačí a že to přináší práce více než dost.
Těším se na odezvu a třeba nějaký návrh, jak dá postupovat/spolupracovat.

--
S pozdravem
Petr Vejsada